Kwartaalrapportage online contactmomenten Citymarketing Amersfoort - kwartaal 2 - 2016

Tweede kwartaal 84% meer bereik voor Citymarketing

In het tweede kwartaal van 2016 is het bereik van de campagnes van Citymarketing Amersfoort met 84% gegroeid t.o.v. een jaar eerder. In totaal werden bijna 5 miljoen online contactmomenten gecreëerd. Vorig jaar was dat nog 2,7 miljoen. De pagina van Tijd voor Amersfoort op www.facebook.com/amersfoort zorgt nog altijd voor het grootste aandeel in bereik, maar liefst 3,6 miljoen contactmomenten in drie maanden tijd. Het aantal hotelovernachtingen in onze regio naam ook toe, alsmede het aantal (internationale) bezoekers aan VVV Amersfoort.

AD AC 26-7-2016 Youtube en Instagram speerpunt Citymarketing

Bericht in het AD, Amersfoortse Courant

Meer tijd voor Instagram

Instagram maakt niet alleen internationaal een groeispurt mee, ook voor Tijd voor Amersfoort hebben de berichten op dit populaire medium de laatste maanden voor veel contactmomenten gezorgd. In het tweede kwartaal gaven 12.500 mensen aan een foto of video leuk te vinden. Volgens citymarketeer Dennis Sille gaat dat de komende tijd alleen maar toenemen: “We zien het bereik op Instagram iedere maand met grote sprongen vooruit gaan. Ik voorspel nu dat onze pagina www.instagram.com/tijdvooramersfoort in het komende kwartaal 30.000 tot 40.000 likes oplevert.” Citymarketing Amersfoort experimenteert momenteel met een Instagram take-over door Naline Roodbeen van de populaire blog ‘Stop and Stare’. Zij laat als blogger én als inwoner van Amersfoort zien wat haar mooie plekjes zijn.

Instagram Tijd voor Amersfoort1 miljoen kijkers via Youtube en afbouw voor Twitter

Sille laat weten dat ook Youtube een belangrijk medium is voor de campagnes van Citymarketing: “In het eerste halfjaar hebben we bijna een kwart miljoen weergaven gegenereerd door middel van professionele videocontent, ondersteund door advertenties. In het najaar gaan we zeker een record neerzetten, 1 miljoen weergaven sinds de oprichting van ons kanaal op Youtube. Twitter krijgt dit najaar een minder prominente plek in onze online strategie. We zien het bereik op Twitter stabiliseren en het aantal mensen dat doorklikt neemt af. Dat is een trend die al langere tijd zichtbaar is. Wij kiezen er dus voor om onze aandacht te focussen op Facebook, Youtube en Instagram en minder tijd te steken in berichtgeving via Twitter.”

Youtube Amersfoort BusinessVerschillende campagnes van Citymarketing Amersfoort

Citymarketing voert campagne onder verschillende noemers. Zo is Tijd voor Amersfoort gericht op het bevorderen van toerisme en richt Locatie Amersfoort zich op organisatoren van vergaderingen, events en congressen voor de zakelijk toeristische markt. De campagne Wonen in regio Amersfoort focust op het aantrekken van nieuwe inwoners en is Amersfoort Business ervoor bedoeld om huidige bedrijven te behouden en nieuwe bedrijven aan te trekken om te vestigen.

Download de infographic

Klik hier om alle resultaten van kwartaal 2 te downloaden.

Kwartaalrapportage online contactmomenten Citymarketing Amersfoort - kwartaal 2 - 2016