Amersfoort populair op YouTube

Amersfoort heeft in het derde kwartaal van 2017 haar bereik op YouTube bijna verdubbeld. In totaal zijn de video’s van juli tot en met september ruim 230.000 keer bekeken, wat een stijging van 94% ten opzichte van 2016 betekent.

Inspiratie voor een dagje of weekend Amersfoort

De video’s op het kanaal Amersfoort weerspiegelen de stad en regio. Amersfoort heeft alles in huis voor een mooi dagje uit: een karakteristiek historisch centrum, een groot aanbod aan horeca en veel fotogenieke plekken.

Populaire video’s

De video’s die het beste worden bekeken zijn een timelapse-video van een dagje Amersfoort, een blik op de Citycard en een video met inspiratie voor wonen in de regio. Recent is een video over de Verjaardagsactie verschenen. Ook video’s waarin Citymarketing mooie vergaderlocaties in de regio uitlicht (bijvoorbeeld Zandfoort aan de Eem), vallen in de smaak.

Facebook-video’s

Niet alleen op YouTube weet de doelgroep Amersfoort te vinden, ook op Facebook hebben video’s een groot bereik behaald. Zo werd de metamorfosevideo over De Nieuwe Stad door meer dan 21.000 mensen bekeken.

Campagnes Citymarketing regio Amersfoort

Citymarketing voert op al haar kanalen campagne onder verschillende noemers:

  • Tijd voor Amersfoort is gericht op het bevorderen van toerisme;
  • Locatie Amersfoort richt zich op organisatoren van events en congressen voor de zakelijk toeristische markt;
  • Wonen in regio Amersfoort focust op het aantrekken van nieuwe inwoners;
  • Amersfoort Business is ervoor bedoeld om bedrijven te behouden en aan te trekken om te vestigen.

Bekijk ook de andere resultaten van Citymarketing Regio Amersfoort:

1 reactie op Amersfoort populair op YouTube

  1. Hans de Graaff

    A’fort, de meest fotogenieke stad. Helemaal mee eens,maar dan wel eerst – eindelijk – wat doen aan al die auto’s in ons prachtige centrum. Terwijl er liefst 5 parkeergarages zijn.

De reactiemogelijkheid is gesloten.