Jaaroverzicht 2017 Citymarketing Regio Amersfoort

Nu het jaar 2018 begonnen is, kijken wij terug op de activiteiten die zijn uitgevoerd in 2017 en op de mooie resultaten die daarmee zijn behaald. Daarnaast kijken wij ook vooruit naar wat er in 2018 komen gaat.

In 2017…

Met deze en andere activiteiten bereikten we gedurende 2017 miljoenen mensen. Alleen al op onze sociale media waren er 29.725.261 contactmomenten, waarmee het bereik met 16% groeide ten opzichte van het voorgaande jaar. Op zowel YouTube, LinkedIn als Instagram nam het bereik toe, terwijl op Facebook, waar het steeds moeilijker wordt om een groot bereik te creëren, het bereik slechts met 3% afnam.

Natuurlijk zijn we weer vol met plannen voor het jaar 2018, om daarmee de regio Amersfoort nog beter op de kaart te zetten.

In 2018…

• …werken we intensief samen met stad en provincie Utrecht en de Economic Board Utrecht om internationale bedrijven en talent naar onze regio te halen.
  • …gaan we door met positioneren van Amersfoort als meest fotogenieke stad van Nederland.
  • …gaan we opnieuw evenementen organiseren om kennis van marketing te delen. Zo zal er een kennismiddag voor én door Amersfoortse (binnenstad)ondernemers komen. Zij leren en delen hier kennis over de laatste stand van zaken in online marketing.
  • …werken we samen met de hele provincie Utrecht om internationale toeristen kennis te laten maken met onze regio. Dit doen we o.a. op de Fiets- en Wandelbeurs in Gent.
  • …wordt de Verjaardagsactie nog leuker met nieuwe acties en cadeautjes van Amersfoortse ondernemers. Natuurlijk wordt ook de verjaardag van Amersfoort weer uitgebreid gevierd.
  • …gaan we intensiever samenwerken met opleidingsinstituten in Amersfoort.
  • …zullen we opnieuw tours organiseren voor bloggers, zodat we hen en hun betrokken volgers de regio Amersfoort kunnen laten zien. Nieuw zal zijn een speciale woontour, gelieerd aan de campagne Wonen in regio Amersfoort. In Amersfoort kun je namelijk heerlijk wonen én woonshoppen.
  • …gaan we met onze Facebook-pagina de 40.000 volgers proberen te halen. Natuurlijk proberen we ook onze kanalen op LinkedIn, YouTube en Instagram verder te laten groeien.
  • …blijven we de regio Amersfoort positioneren als beste locatie voor congressen in Midden-Nederland. Daarvoor gaan we nog intensiever samenwerken met hotels en congrescentra.
  • …verschijnt een magazine waarin een groot aantal testimonials van Amersfoortse ondernemers is gebundeld.
  • …gaan we een wedstrijd opzetten waarvoor tijdens de zomervakantie opdrachten uitgevoerd kunnen gaan worden.
  • …gaan we door met de promotievideo’s voor wijken, waarin we een enthousiaste bewoner aan het woord laten over zijn of haar wijk.