Kwartaalcijfers: minder contactmomenten dan vorig jaar

Ondanks groei via YouTube en Instagram, hebben we het afgelopen kwartaal minder online contactmomenten gegenereerd dan dezelfde periode vorig jaar. Vooral het bereik via Facebook is kostbaarder geworden. Dat zijn belangrijkste conclusies uit de eerste online marketing-cijfers.

Stichting Citymarketing regio Amersfoort maakt de balans weer op over de maanden januari, februari en maart dit jaar. In de infographic (pdf) vind je de online contactmomenten per kanaal en de vier campagnes, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Locatie Amersfoort groeit

Wat opvalt, is dat Locatie Amersfoort de grootste groei heeft doorgemaakt. De lancering van de nieuwe website leverde veel online contactmomenten op met bestaande én nieuwe bezoekers. Het aantal contactmomenten van Amersfoort Business bleef ongeveer gelijk met vorig jaar. Dat video aan terrein wint, is te zien aan de stijging bij het kanaal YouTube. Facebook geeft pagina’s juist steeds minder bereik, wat is terug te zien bij de campagnes Wonen in regio Amersfoort en Tijd voor Amersfoort.

Mijlpalen & de komende maanden

Het afgelopen kwartaal…

De komende maanden…

  • Organiseren we een kennis- en netwerkevenement over online marketing voor ondernemend Amersfoort
  • Delen we aansprekende onderzoeken over de groei van regio Amersfoort
  • Betrekken we op nieuwe manieren influencers bij onze campagnes
  • Interviewt onze stagiair Koen Rots verschillende partners voor zijn communicatie-onderzoek
  • Organiseren we een tour voor bloggers uit heel Nederland
  • Komt er een borrel aan voor de partners van Wonen in regio Amersfoort