Kwartaalcijfers: YouTube groeit & Facebook in de min

Citymarketing heeft afgelopen kwartaal in totaal minder online contactmomenten gegenereerd dan dezelfde periode vorig jaar. We lichten de belangrijkste conclusies uit de online marketing-cijfers toe.

We maken de balans weer op over de maanden april, mei en juni dit jaar. In de infographic (pdf) vind je de online contactmomenten per kanaal en de vier campagnes, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

YOUTUBE GROOTSTE STIJGER

YouTube heeft de grootste groei heeft doorgemaakt. De video’s van alle vier de campagnes worden veel bekeken via verschillende kanalen. Dat het bereik via Facebook blijft afnemen, is terug te zien in de cijfers van de campagnes Tijd voor Amersfoort en Wonen in regio Amersfoort.

veranderingen bij LinkedIn

Wat opviel, is de nieuwe manier van bereik meten bij LinkedIn zelf. Het sociale netwerk meet sinds het voorjaar alleen nog bereik wanneer een bericht ten minste drie seconden voor minstens 50 procent zichtbaar is geweest. Deze nieuwe manier van meten is de verklaring achter het verschil in het bereik van Amersfoort Business tussen 2018 en vorig jaar. Ook de campagne Locatie Amersfoort had te maken met deze daling, maar ondanks dat groeide de campagne met 28 procent.

Mijlpalen & de komende maanden

Het afgelopen kwartaal…

De komende maanden…

  • Werken we samen met woon- en interieur-influencers uit het hele land
  • Barst Amersfoort van de populaire festivals
  • Hopen we de 40.000 fans op Facebook, 6000 volgers op Instagram én 4.000 volgers op LinkedIn te bereiken (delen, liken & reageren helpt ;))
  • Wensen we iedereen die eropuit trekt een hele fijne vakantie!