“Kennis delen is echt zijn ding”

Nico de Jong, werkzaam bij Stichting Citymarketing Regio AmersfoortGraag stellen we ons nieuwe teamlid Nico de Jong aan u voor. Sinds begin 2015 is Nico als online marketing specialist aangetrokken voor het team van Stichting Citymarketing Regio Amersfoort. Nico is 32 jaar, woont in Zwolle en heeft een master in Communication Studies (Universiteit Twente). Hij begon zijn carrière in 2007 bij Minigrip Nederland & DaklaPack Deutschland, waarna hij via Wegener Huis-aan-Huis Media en MBO Amersfoort bij ons team is beland. Bij MBO Amersfoort zorgde hij er onder meer voor dat zij zich in 2014 de meest invloedrijke mbo op Twitter mocht noemen.

Nico wil voornamelijk via online marketing ervoor zorgen dat (zakelijk) toeristen, nieuwe inwoners en bedrijven als eerste aan Amersfoort denken. Bijvoorbeeld voor een stedentrip, cultureel bezoek, om te fietsen of te wandelen, een zakelijke bijeenkomst of om in onze prachtige Keistad te vestigen.

Niet alleen onder mensen in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in België en Duitsland. Hij doet dit door zich te focussen op duidelijk omlijnde doelgroepen, doelstellingen en door resultaatgericht te werken. Daarin speelt kennisdeling volgens hem een bepalende rol. “Door kennis en vaardigheden over te dragen aan ondernemers, zorgen wij er samen voor dat er meer (zakelijk) toeristen, nieuwe inwoners en bedrijven naar regio Amersfoort komen. Op de lange termijn belangrijk om ervoor te zorgen dat er genoeg werk in de regio is voor iedereen.” Kennis delen is echt zijn ding en doet hij onder meer via LinkedIn, Twitter en blogs, maar ook via trainingen. Volg Nico op Twitter: @NicodeJongMSc.

In 2013 heeft Nico al een periode van zes maanden voor ons team gewerkt, mogelijk gemaakt door MBO Amersfoort. Hij richtte zich toen op de (online) marketing van de zakelijk toeristische campagne genaamd Locatie Amersfoort.