Regio Amersfoort: de beste plek om wonen en carrière te combineren!


Knipsel drie+teaser
Of je nu komt voor de centrale ligging, voor historische stadscentra, of voor de ruimte en natuur: regio Amersfoort heeft het allemaal! En wie kan er nu beter vertellen hoe het is om in onze regio te wonen dan de bewoners zelf? Op de nieuwe website ‘woneninregioamersfoort.nl’ en in het magazine ‘La Vie’ vertellen zij enthousiast over wat de regio allemaal voor moois te bieden heeft. Regio Amersfoort is ook aanwezig op de Nederlandse Carrieredagen 0p 27 & 28 waarvoor de promotiecampagne volop in gang is gezet.

“Die knusse straatjes, de geur van gebakken vis, voetbalgerelateerde plaagstootjes in aanloop naar dé derby.” Dat is waarom Jankees van den Berg zo graag in Bunschoten-Spakenburg woont. Eén van de grootste voordelen van de regio vinden Leon en Nadia de bereikbaarheid. Vooral daarom keken zKnipsel teaserij  in Amersfoort rond in hun zoektocht naar een nieuwe woonplaats.  Gerine woont met haar gezin in het “paradijs” Woudenberg. Gerine vertelt: “Het dagrecreatiegebied is één van de absolute publiekstrekkers van Woudenberg, maar ook de inwoners zelf verpozen er graag. Je kunt er zwemmen, luieren, hardlopen en voor kinderen is het al helemaal een groot paradijs. Zelfs als het slecht weer is vinden we het leuk om ernaartoe te gaan, schepjes mee en spelen maar!” Deze en nog veel meer inspirerende bewoners, maar ook evenementen, tips en informatie zijn nu te vinden op ‘woneninregioamersfoort.nl. en in het magazine ‘La Vie’.

Het magazine La Vie is binnenkort overal te vinden waar je normaal gesproken op zoek gaat naar een woning. Op de website krijg je alvast een voorproefje. Smaakt dat naar meer? Vraag het magazine dan aan via de teaser.

Nederlandse Carrièredagen

Dat de regio Amersfoort alles biedt om wonen en carrière optimaal te combineren vertellen we op de Nederlandse Carrièredagen in Utrecht op 27 en 28 november. Meer dan 9000 jonge en hoog opgeleide bezoekers komen hier jaarlijks naar toe. In de stand van ‘wonen en carrière in regio Amersfoort’ kunnen zij kennismaken met werkgevers en het woningaanbod in de regio.

Samen met de negen regiogemeenten, de Samenwerkende Woningcorporaties Eem- en Gelderse Vallei (SWEV) en werkgevers als Rabobank Amersfoort Eemland, Xcellent, EDSN en Vicrea vertelt Citymarketing Regio Amersfoort wat de regio te bieden heeft op het gebied van wonen en carrière. In de stand kunnen bezoekers een regionale woontest doen, het magazine ‘La Vie’, ontvangen en prijzen winnen met het ‘Rad van Fortuin’. Zo kunnen bezoekers een overnachting in NH-Hotels winnen om van daaruit de regio te verkennen. Voor de aanwezige werkgevers bieden de Nederlandse Carrièredagen de kans om nieuw talent te werven,  kennis te maken met de organisatie, de cultuur en de huidige medewerkers.Knipsel woontest regio

Woontest
Of dat alles niet genoeg is, is er ook een regionale woontest ‘Waar voel jij je thuis’. Ben je een sportief type? Lees je graag een goed boek op de bank? Ga je graag shoppen en cultuur snuiven? Of trek je liever de natuur in? Uit de woontest zal blijken dat er altijd een geschikte woonplaats voor jou in regio Amersfoort te vinden is. Op website woneninregioamersfoort.nl kun je vanaf 26 november de woontest doen.

 

Intensieve promotiecampagneSchermafbeelding 2015-11-24 om 13.45.55

 

Medio september is de mediacampagne rondom De Nederlandse Carrièredagen van start gegaan en ongetwijfeld opgevallen bij de doelgroep.

Outdoor: niet alleen langs de snelwegen maar ook met spreads en posters op scholen, universiteiten, NS-stations en langs fietsroutes in studentensteden. Bovendien hangen er toiletposters in veel populaire horeca- en uitgaansgelegenheden.

Landelijke dagbladen: advertentie in NRC Handelsblad en NRC Next.

Print en online advertenties doelgroeptitels: er is geadverteerd in en op diverse (vak-) bladen en sites: Technisch Weekblad, KIJK, Beroepen van de Toekomst, Know How, C2W, Computable, Maritiem Nederland, Banking Review, Schuttevaer, Waterkracht, Memory Magazine en diverse universiteits- en hogeschoolbladen. Daarnaast is een grootschalige Google adwords campagne uitgerold, zowel actief als proactief. Ook via Social Media als Twitter, LinkedIN en Facebook wordt actief aandacht genererend voor de beurs.

Op basis van het aantal voorregistraties verwacht de organisatie ruim 8.500 bezoekers waarvan circa 60% op de vrijdag en 40% op de zaterdag.