Online bloggers op bezoek in Amersfoort

Om de bekendheid van de Amersfoort te vergroten en meer bezoekers te ontvangen richt Citymarketing Amersfoort zich sinds een half jaar op het organiseren van persreizen voor invloedrijke online (travel) bloggers. ‘Amersfoort heeft me positief verrast’ stond er in het lovende reisverslag van de Moderne Hippies en de ‘10 tips, wat te doen in Amersfoort‘ van We are Travellers bereikte alleen al via Facebook meer dan 162.000 mensen. 

In samenwerking met de ondernemers organiseert Citymarketing Amersfoort volledig verzorgde weekenden, elke keer weer anders. Zo werd het weekend voor ‘Ik wil meer reizen’ vooral een ‘Culinaire reis‘ en resulteerde het bezoek van ‘Stop and Stare‘ in een artikel met, behalve tips om te proeven, ook veel tips om te ‘zien’ en ‘doen’. De artikelen worden gepromoot via Facebook in zowel Nederland als in België. Het bereik van deze posts ligt gemiddeld rond de 100.000 en behalve veel ‘likes’ en ‘shares’ worden er ook veel mensen getagd en concrete afspraken gemaakt.

Andere bloggers

Eind november zal Travellust op ontdekkingsreis gaan door de stad, daarna zullen wij ons (voorlopig) op andere bloggers richten. We hebben nu voornamelijk travel-bloggers ontvangen en willen kijken of we ook lifestyle-bloggers, woon-bloggers, kunst & cultuur-bloggers en mama-bloggers kunnen uitnodigen. Daarnaast zullen we ook de regio wat meer promoten en we zijn in contact met huisvanbelle.nl over een artikel voor de wat jongere doelgroep (12-19 jaar).