Zoekwoorden Amersfoort

Online zoekgedrag naar Amersfoort neemt toe

Steeds meer mensen zoeken online naar Amersfoort. Of zij typen in de zoekbalk ‘Amersfoort’ in combinatie met een ander woord, zoals ‘Hotel Amersfoort’. Per maand worden gemiddeld meer dan 100.000 zoekopdrachten in Google naar Amersfoort ingevoerd. Zo blijkt uit een analyse van Citymarketing Amersfoort.

Meer online interesse = goed voor fysieke bezoekers

Vooral in de maanden maart en augustus 2016 is het zoekgedrag naar Amersfoort aanzienlijk toegenomen. Waren er in augustus 2015 nog 91.000 zoekopdrachten, in september steeg dat aantal naar 113.000. Dennis Sille, citymarketeer: “Dat het zoekvolume toeneemt is goed nieuws. Meer online interesse betekent veelal ook meer fysieke bezoekers in de stad en regio.”

Zoekwoorden Amersfoort

Museum, Hotel, Restaurant en Winkels in Amersfoort zijn gestegen

Vooral de interesse naar musea, winkels, hotels en restaurants in Amersfoort neemt toe. In vergelijking tot 2015 is het zoekvolume met gemiddeld 23% gestegen voor deze zoekwoorden. “Naast de toename is het belangrijk dat mensen met deze zoekwoorden ook op de juiste website terecht komen. Bijvoorbeeld op de website van Tijd voor Amersfoort (www.vvvamersfoort.nl). Ook dat zien we gelukkig gebeuren. In de Google Ranking zien we een duidelijke stijgende lijn, voor de meeste woorden staan we al op de eerste plek in de zoekmachines”, aldus Sille.

Zoekwoorden Amersfoort

Over Tijd voor Amersfoort

Tijd voor Amersfoort is een campagne van Citymarketing Amersfoort gericht op toerismebevordering in stad en regio. De bekendste media van deze campagne zijn o.a. www.facebook.com/amersfoort, www.vvvamersfoort.nl en www.instagram.com/tijdvooramersfoort. Met deze en andere middelen bereikt Citymarketing Amersfoort gemiddeld 1,5 miljoen toeristische contactmomenten per maand.

1 reactie op Online zoekgedrag naar Amersfoort neemt toe

De reactiemogelijkheid is gesloten.