Maudie van de Wijngaard

Nieuwe stagiair: Maudie van de Wijngaard

Vanaf 11 januari heeft Citymarketing Amersfoort er een nieuwe stagiair bij. Maudie van de Wijngaard. Ze zit in het laatste jaar van haar opleiding marketing en communicatie. En ze komt een marketing- of communicatieplan maken. Daarnaast werkt ze mee aan de verschillende campagnes. 

Continue Reading

Afscheid Alexander Smeenk

Persoonlijk bericht, geschreven door Alexander Smeenk

Mijn tijd bij Citymarketing Amersfoort zit er bijna op! Eind december ga ik uit dienst. Bijna 4 jaar lang heb ik met veel overtuiging en enthousiasme gewerkt om ‘mijn’ Amersfoort nóg beter op de kaart te zetten. Nu is het voor mij tijd om alles op een rijtje te zetten en na te denken over de volgende stap die ik wil gaan zetten in mijn loopbaan. 

Continue Reading

content blog citymarketing

Een kijkje in de keuken bij Citymarketing Amersfoort: het maken van blogs

Citymarketing Amersfoort is continu bezig om Amersfoort op de kaart te zetten bij het grotere publiek. Eén van de dingen die we daar actief voor doen, is het creëren van unieke blogs. Regelmatig brengen we dan ook een bezoek aan onze Amersfoortse partners, om op de hoogte te blijven van wat er speelt en om ideeën op te doen voor het schrijven van blogs.

Continue Reading

Jaaroverzicht 2020

Met de tentoonstelling Maestro Van Wittel in Kunsthal KAdE en Koningsdag in Amersfoort gaat het jaar 2019 de boeken in als een succesjaar voor Stichting Citymarketing regio Amersfoort. De coronacrisis maakte aan dat succes tijdelijk een eind en liet 2020 anders verlopen dan verwacht.

Continue Reading

Telegraaf artikel Amersfoort

‘Bloeiend Amersfoort: spannende combinatie tussen oud en innovatief’

Amersfoort pronkt op de voorpagina van weekendmagazine VRIJ! Het lifestyle magazine is onderdeel van de Telegraaf en is te vinden in de weekendedities van de krant. Met ruim 400.000 abonnees heeft De Telegraaf het grootste landelijke bereik. Al deze abonnees hebben kunnen lezen over de oude binnenstad en creatieve, innovatieve gebieden daarbuiten. Zo werden De Nieuwe Stad en de Wagenwerkplaats extra uitgelicht.

Continue Reading

Citymarketing promoot kantoorkavels in Podium

Citymarketing Amersfoort, het Amersfoort Business Team én de afdeling Gronduitgifte van de gemeente Amersfoort hebben de handen ineengeslagen. Dit met als doel: de naamsbekendheid van werklocatie Podium vergroten en zo de interesse in en de verkoop van de beschikbare kavels te stimuleren. De focus ligt hierbij op de zichtbaarheid bij vastgoedontwikkelaars en -beleggers in o.a. provincie Utrecht en Gelderland.

Continue Reading

Interview Dennis Sille: “Lastige tijden, maar Citymarketing blijft positief”

Met Koningsdag in Amersfoort en de tentoonstelling Maestro Van Wittel in Kunsthal KAdE gaat 2019 de boeken in als een succesjaar voor Citymarketing Amersfoort. De coronacrisis maakte aan dat succes tijdelijk een eind. Directeur Dennis Sille blijft positief zo blijkt uit een interview met De Stad Amersfoort: ,,We doen nu een stap achteruit om er straks weer twee vooruit te zetten.”

Continue Reading

Schilderwedstrijd (Mondriaan 150) videocampagne: toon lef!

Volgend jaar vieren we Mondriaan 150. Amersfoortse bedrijven, ondernemers en culturele instellingen organiseren allerlei activiteiten in onze stad. Het Mondriaanhuis heeft zelfs een landelijke schilderwedstrijd georganiseerd. Om deze grootschalig onder de aandacht te brengen door heel Nederland, is een samenwerking tussen Citymarketing Amersfoort en het Mondriaanhuis ontstaan. En daaruit ontstond een kunstzinnige video.

Continue Reading

Growth Hacking Amersfoort: round 2! Samen leren over online marketing

Om de samenwerking te bevorderen én van elkaar te leren, heeft Citymarketing in 2019 het initiatief genomen voor ‘Growth Hacking Amersfoort’. Nu is het tijd voor round 2! In het aankomende traject deelt online marketinggoeroe Martin van Kranenburg samen met Citymarketing Amersfoort kennis met de marketeers van onze samenwerkingspartners uit de cultuursector. Door de opgedane kennis direct toe te passen en de bevindingen te delen, leren de deelnemers ook veel van elkaar.

Continue Reading

Crossmediale aanpak van Citymarketing vergroot bekendheid van Bedrijvenpark Vathorst

Citymarketing Amersfoort en de afdeling Gronduitgifte van de Gemeente Amersfoort hebben de handen ineengeslagen om de naamsbekendheid van Bedrijvenpark Vathorst te vergroten. En de verkoop van de beschikbare kavels te stimuleren. Er is gekozen voor een crossmediale aanpak zodat de boodschap én de inzet van verschillende media/ kanalen elkaar versterken.

Continue Reading

Samenwerking HU Amersfoort en Citymarketing Amersfoort

Amersfoort stad van onderwijs?! Amersfoort mag zich in 2020-2021 ‘Nationale Onderwijsstad’ noemen. De stad heeft uitstekend lager- en voorgezet onderwijs. De laatste jaren is er met de komst van de Hogeschool Utrecht en de universitaire opleiding SOMT ook een groeiend aanbod hoger onderwijs. Citymarketing zoekt samenwerking op met het onderwijs, waaronder met de Hogeschool Utrecht in Amersfoort. Aan het woord: Hedzer Kooistra, docent Ondernemerschap & Retailmanagement.

Continue Reading

Patrick

Nieuwe stagiair: Patrick Simon

Op 31 augustus 2020 is er een nieuwe stagiair begonnen bij Citymarketing Amersfoort. Maak kennis met Patrick Simon, hij zit momenteel in zijn laatste jaar van zijn hbo opleiding Communicatie. Hij komt hier daarom zijn afstudeeropdracht doen en werkt daarnaast mee aan allerlei verschillende campagnes.

Continue Reading

mylena

Nieuwe collega: Mylena Rietdijk

Vanaf 13 juli 2020 heeft Citymarketing Regio Amersfoort er een nieuwe collega bij: Mylena Rietdijk. Zij is net klaar met haar studie en start als junior redacteur / marketeer. Tijd voor een (klein) digitaal feestje dus!

Continue Reading

Cultureel Amersfoort en Citymarketing lanceren campagne ‘We Mogen Weer 033’

Het culturele hart van Amersfoort gaat weer kloppen. We mogen weer! Maar wat precies? De culturele instellingen en Citymarketing Amersfoort brengen het in kaart met de campagne ‘We Mogen Weer 033’. Nu de coronamaatregelen versoepeld worden, gaat ook de cultuursector geleidelijk open. Maar hoe, wanneer en onder welke voorwaarden? Om meer duidelijkheid te geven, is de gezamenlijke opstartcampagne ‘We Mogen Weer 033’ bedacht. Het initiatief is ontstaan vanuit de Growth Hacking samenwerking met de marketeers van de culturele instellingen en de citymarketeers.

Continue Reading

Support033

Citymarketing Amersfoort start campagne Support033

Om lokale ondernemers te ondersteunen is Citymarketing Amersfoort de campagne ‘Support033’ gestart. Opeens verandert de wereld zoals wij haar kennen. We mogen nog maar beperkt naar buiten en houden gepaste afstand van elkaar. En hoewel we over heel veel dingen nu totaal geen controle hebben, is er iets wat we wél kunnen doen. En dat is ons kunst- en cultuuraanbod én onze lokale ondernemers steunen! Want straks, als musea, podia en restaurants weer opengaan, wil jij toch ook dat je lievelingsplekje er nog is?

Continue Reading

Citymarketing organiseert sessie ‘online marketing in tijden van én na corona’

Citymarketing Amersfoort organiseert op dinsdag 28 april samen met Martin van Kranenburg een online sessie online marketing in tijden van én na corona, speciaal voor binnenstadondernemers. We delen tips over (online) marketing en strategie: hoe je morgen meer uit je website en online marketing kan halen. Hoe je aanwezig kan blijven op social media om je bereik en zichtbaarheid te verhogen.

Continue Reading

Citymarketing ondersteunt Amersfoortse ondernemers

Amersfoortse ondernemers hebben het moeilijk in deze tijden. Gelukkig zorgen moeilijke tijden ook voor een boost aan creativiteit en gave initiatieven. Zo bezorgen steeds meer restaurants én winkeliers thuis en/of kun je tegoedbonnen kopen. En je kunt bijvoorbeeld online films kijken in plaats van in het theater. Citymarketing Amersfoort ondersteunt al deze initiatieven. 

Continue Reading

No more posts.