Deze zomer werd in Amersfoort iets bijzonders gebouwd: Future Village, een festival dóór en vóór jongeren. Zij leerden tijdens workshops en bouwdagen nieuwe skills, ontmoetten elkaar en werkten samen aan een eigen festivalterrein. De ELJA Foundation en Kultlab werkten samen voor dit unieke project.
Citymarketing springt bij
Vanuit Citymarketing Amersfoort hielpen we mee om dit initiatief onder de aandacht te brengen.Niet met één enkele actie, maar strategisch verspreid over meerdere momenten en kanalen. Van nieuwsbrief tot buitenreclame, van artikelen tot social media.
De resultaten spreken voor zich; de campagnepagina op Tijd voor Amersfoort trok meer dan 2.500 bezoekers. In de Tijd voor Amersfoort-nieuwsbrief, met ruim 12.000 abonnees, besteedden we in totaal drie keer aandacht aan het project. Dit leverde samen 350 kliks naar de campagnepagina op. Het project kreeg naast een plekje in het festivaloverzicht, ook een volledige eigen pagina in het Uitmagazine (oplage 110.000).
Verder was Future Village zichtbaar op meer dan 40 digitale schermen in de stad en in bushokjes, goed voor naar schatting 200.000 contactmomenten. Het verdiepende artikel werd gepubliceerd op Wij Amersfoort en als advertorial in het AD Amersfoortse Courant.
Meer dan een Festival
"Het is heel waardevol dat de middelen niet één keer, maar meerdere keren passend zijn ingezet." beaamt Martin Honings van Kultlab.
Future Village toont precies waar Amersfoort voor staat: creativiteit, betrokkenheid en jonge makers een podium geven. Het project sluit aan op onze ambitie om cultuurparticipatie te vergroten, jongeren actief te betrekken bij hun leefomgeving en de culturele schaalsprong in Amersfoort zichtbaar te maken. Door onze kanalen slim in te zetten, helpen we initiatieven als deze groeien en de stad verder ontwikkelen.