Blik samen met ons terug op 2021

2021 was helaas een lastige tijd voor veel van onze partners: de horeca, winkeliers, cultuursector, evenementen en onderwijsinstituten. Met een flexibele en optimistische instelling hebben we toch fijne samenwerkingen en mooie resultaten behaald. We blikken samen met jou terug op het afgelopen jaar!

#SUPPORT033: Zo doe je dat!

Ondernemers konden de steun wel gebruiken in deze moeilijke tijden. Naast het aantrekken van bezoekers werd veelvuldig opgetrokken met de Ondernemersvereniging Binnenstad Amersfoort (OBA). Door creatieve sessies met lokale ondernemers zijn de deelgebieden in de binnenstad in kaart gebracht.

“Met Citymarketing zijn er korte lijnen, informeren we de ondernemers met actieve content & wordt samen nagedacht over de promotie van het hart van onze stad.”
Maikel Gijzen, Centrummanager Amersfoort

Iedere week werden meer dan 250.000 bewoners in de regio bereikt met nieuws over winkelen, activiteiten, cultuur en horeca in Amersfoort. Ook zijn er diverse campagnes opgezet om lokale ondernemers te steunen. Denk aan ShopAmersfoort (het platform voor Amersfoortse cadeaus), Support033 (met o.a. de beste afhaalmaaltijden) of aan content gerelateerd aan feestdagen zoals Pasen en Valentijnsdag. Zo konden bewoners blijven genieten van alles wat Amersfoort te bieden heeft en tegelijkertijd de lokale ondernemers steunen.

En dat is nog niet alles. In 2021 heeft 3FM voor Amersfoort gekozen als locatie voor het ‘Glazen Huis’ tijdens 3FM Serious Request. Een mooi evenement om onder de aandacht te brengen bij bezoekers en bewoners van onze stad.

HET CULTURELE HART

Het was schipperen in onzekerheid voor de poppodia, theaters en festivals. Toch zijn er gezamenlijk een aantal mooie projecten gerealiseerd. Er is een vernieuwde UITagenda en in samenwerking met Thijs Tomassen en Bernard van Gellekom lanceerden we Amersfoort Muziekstad. Met de culturele instellingen werd in september het UITweekend georganiseerd, inclusief Rondje van de Stad. Ook de festivals hebben een eigen plek op de website gekregen: www.amersfoortfestivals.nl.

“De marketeers van Citymarketing wisten via hun platformen bewoners van de stad actief te betrekken bij Connecting Lights.” Isaäk Hofland, Stadsprogrammeur 033

Een stip op de horizon. Met het project ‘Connecting Lights’ lieten de culturele instellingen licht schijnen boven Amersfoort. Tijdens het paasweekend werd een online programma in elkaar gezet, zodat Amersfoorters tijdens de lockdown van kunst en cultuur konden blijven genieten. Een mooie samenwerking met stadsprogrammeur en initiatiefnemer Isaäk Hofland. Lees meer in het artikel.

ONDERNEMEN EN ONDERWIJS VAN DE TOEKOMST

Gelukkig viel er ook nog genoeg te vieren dit jaar! Zo mocht Amersfoort zich ‘Nationale Onderwijsstad 2021-2022’ noemen. Samen met het onderwijsveld, wethouder Fatma Koşer Kaya en het Amersfoort Business Team is het onderwijs in Amersfoort op de kaart gezet. Er zijn nieuwe verbindingen met het bedrijfsleven aangegaan.

“De waarde van de inbreng van Citymarketing Amersfoort in ons onderwijs is onbetaalbaar.” Hedzer Kooistra, Docent Hogeschool Utrecht

In Amersfoort werken partners van overheden, bedrijven en kennisinstellingen samen aan het creëren van een gezond stedelijk leven voor alle mensen en organisaties. Een regio waar gezondheid centraal staat in alles wat we doen en waar duurzaamheid de norm is. Juist door aandacht te hebben voor een gezond stedelijk leven voor iedereen. Citymarketing Amersfoort sloeg de handen ineen met het Amersfoort Business Team om de duurzame boodschap van Amersfoort te versterken met een pakkende videocampagne!

VAKANTIE VIEREN IN EIGEN LAND/STAD

Veel mensen bleven dit jaar in eigen land. Voor Amersfoort een kans! De hele zomer is er campagne gevoerd om zoveel mogelijk mensen naar de binnenstad te halen. En met succes.

“Je weet: als het in de nieuwsbrief staat van Citymarketing, dan zijn veel Amersfoorters op de hoogte van je event!” Marike de Meester, Gebiedsmanager De Nieuwe Stad

Met alle uitingen (online én offline) zijn meer dan 4 miljoen mensen bereikt. De hotels van regio Amersfoort hebben een topzomer gedraaid. Ook in de winterperiode was er met onder andere 3FM Serious Request genoeg te beleven.

EEN KEI VAN EEN SPORTSTAD

Amersfoort is rijk aan sportevenementen. Met terugkerende evenementen als Marathon Amersfoort en LaVuelta033 dragen we in onze stad bij aan een sportief en gezonde wereld. Om het sportieve aanbod beter zichtbaar te maken, hebben we in 2021 www.sportenamersfoort.nl gelanceerd. Hiermee trekken we nog meer (sport)liefhebbers naar Amersfoort toe.

Vanuit deze gedachten is een samenwerking ontstaan met freerunster Noa Diorgina Man. Wij nodigden haar uit om te freerunnen door de stad. Bekijk het resultaat in deze gave video.

KLAAR VOOR 2022

We zijn al druk bezig met de voorbereidingen voor 2022. Zo staat het jubileumjaar Mondriaan 150 op het programma en gaan we kennissessies (waaronder Instagram en videomarketing) organiseren voor onze partners. Ook gaan we in het nieuwe jaar graag de samenwerking (weer) aan met jou. Neem vooral contact met ons op. Laten we van 2022 samen een betekenisvol jaar maken!