Citymarketing Amersfoort is een verbinder

Citymarketing Amersfoort zet zich in voor een sterk, zichtbaar en herkenbaar cultureel profiel van de stad. Daarbij vervullen we een regisserende, verbindende en faciliterende rol: we brengen partijen bij elkaar, zorgen voor samenhang in de culturele promotie en versterken de zichtbaarheid van het Amersfoortse cultuuraanbod binnen én buiten de stad.
 

We promoten het volledige cultuuraanbod van Amersfoort, waaronder exposities, evenementen, optredens en voorstellingen van onze culturele partners. Via Het Uitmagazine en de digitale Uitagenda kan het publiek het complete cultuur- en uitgaansaanbod vinden.

 

Het Culturele Doelgroepen Model

Citymarketing Amersfoort coördineert het Culturele Doelgroepenmodel, waarmee lokale culturele instellingen en festivals inzicht krijgen in hun publieksbereik. Ook biedt het model inzicht in het integrale publieksbereik (en de witte vlekken) van de culturele sector als geheel en de verschillende deelgenres (festivals, musea, gezelschappen, podia).

We organiseren workshops en voeren één-op-één gesprekken om inzichten met elkaar te delen, gerichte strategieën te ontwikkelen en de uitkomsten gezamenlijk te evalueren. Op deze manier zetten we in op het verbreden van de cultuurdeelname.

 

Lees verder
Lees meer

Digitale Uitagenda & Uitmagazine

Iedere twee maanden verschijnt er een nieuw Uitmagazine, vers van de pers. Samen met onder meer de culturele instellingen vullen we het magazine van 32 pagina's dat wordt verspreid in een oplage van 110.000 stuks. Het magazine gaat mee als bijlage van De Stad Amersfoort, wordt per post verzonden naar abonnees en ligt op 230 strategische plekken in de regio. 

Daarnaast blijft de digitale UITagendacentrale verzamelplek voor al het culturele aanbod, van grote publieksfestivals tot kleinschalige activiteiten van makers, broedplaatsen en instellingen. Wekelijks worden tientallen nieuwe activiteiten toegevoegd.

Lees verder
Meld een event aan

Nieuws over cultuur- en festivalpromotie

 

 

“Dit jaar organiseren we de allereerste editie van TAPT Festival in Amersfoort. Het is altijd spannend om te zien hoe zo'n eerste editie ontvangen wordt in een nieuwe stad. De samenwerking met Tijd voor Amersfoort voelde daarin meteen heel goed: een tof, lokaal platform dat qua uitstraling en doelgroep heel goed past bij TAPT. Samen hebben we een mix van media-uitingen gevonden om het festival op een leuke en passende manier onder de aandacht te brengen.”

- Aniek van Rooijen, Communicatie TAPT Festival

Lees verder