Samen maken we Amersfoort sterker

Citymarketing Amersfoort heeft als doel om door middel van collectieve marketing bij te dragen aan het geluk en welzijn van de inwoners van regio Amersfoort. Dit doen we door middel van (online) marketingcampagnes, maar vooral ook door intensieve samenwerking met evenementenorganisatoren, culturele instellingen, winkeliers en andere ondernemers. Zo dragen we bij aan een bloeiende stad, zowel cultureel, economisch als sociaal. We zetten in op trots, duurzaamheid en een toekomst waarin iedereen zich onderdeel voelt van het Verhaal van Amersfoort. Citymarketing zet zich in op de volgende hoofdthema’s: binnenstadpromotie, cultuurpromotie, gezond stedelijk leven, onderwijs & talent, sociale cohesie en kennisdeling.

 

 

Binnenstadpromotie

Citymarketing bereikt wekelijks meer dan 250.000 mensen met een actueel aanbod voor recreatie, winkelen en uitgaan. Hiervoor wordt een actuele website inclusief UITagenda, e-mailmarketing, sociale media, online en offline advertenties, tijdschriften en buitenreclame ingezet.

Lees verder
Bekijk meer

 

 

 

Bijdragen aan culturele schaalsprong

  • Cultuurstad

    Het cultuuraanbod laat de stad bruisen. Daarom promoot de stichting het volledige cultuuraanbod, zoals exposities, evenementen, optredens en voorstellingen. 

    Cultuurstad
  • Festivalstad

    Amersfoort kent een wervelend en divers festivalleven; van culturele muziek- tot aan foodfestivals. Citymarketing Amersfoort werkt samen met de organisatoren om de festivals onder de aandacht te brengen. 

    Festivalstad

Via de UITagenda en het gratis magazine Uit In Amersfoort vinden maandelijks 150.000 bezoekers een compleet cultuur- en uitgaansaanbod.

 

Gezond Stedelijk Leven

De stad Amersfoort is volop in ontwikkeling. Het Stadshart wordt autoluw gemaakt, de pleinen opgeknapt. Het wordt een ‘place to be’. Door de druk op de woningmarkt en de snel veranderende voorkeuren voor werk- en productielocaties worden de komende jaren wijken als Isselt, De Hoef en het Stationsgebied getransformeerd tot gebieden met een mix van wonen, werken, leren en recreëren.

Lees verder
Lees meer

 

 

 

Een stad vol talent & kennis

  • Onderwijs & talent

    Citymarketing Amersfoort brengt het unieke onderwijsaanbod van de stad onder de aandacht. Ook maken we zichtbaar dat de stad beschikt over veel en divers talent, zowel op gebied van arbeidsmarkt als cultuur en sport. 

    Onderwijs & talent
  • Arbeidsmarkt

    Er wordt gewerkt aan een betere connectie tussen (mbo) opleidingen en de lokale arbeidsmarkt.

    Arbeidsmarkt