Speerpunten van Citymarketing

Citymarketing Amersfoort heeft als doel om het gevoel van trots onder de inwoners te vergroten én de stad verder op de kaart te zetten. Dit doen we door middel van (online) marketingcampagnes, maar vooral ook door intensieve samenwerking met evenementenorganisatoren, culturele instellingen, winkeliers en andere ondernemers. In 2023 zet Citymarketing zich in op de volgende hoofdthema's: binnenstadpromotie, cultuurpromotie, gezond stedelijk leven, onderwijs & talent, sociale cohesie en kennisdeling. 

 

 

 

Binnenstadpromotie

Citymarketing bereikt wekelijks meer dan 250.000 mensen met een actueel aanbod voor recreatie, winkelen en uitgaan. Hiervoor wordt een actuele website inclusief UITagenda, e-mailmarketing, sociale media, online en offline advertenties, tijdschriften en buitenreclame ingezet.

Lees verder
Bekijk meer

 

 

 

Bijdragen aan culturele schaalsprong - Via de UITagenda en het gratis magazine Uit In Amersfoort vinden maandelijks 150.000 bezoekers een compleet cultuur- en uitgaansaanbod.

  • Cultuurstad

    Het cultuuraanbod laat de stad bruisen. Daarom promoot de stichting het volledige cultuuraanbod, zoals exposities, evenementen, optredens en voorstellingen. 

    Cultuurstad
  • Festivalstad

    Amersfoort kent een wervelend en divers festivalleven; van culturele muziek- tot aan foodfestivals. Citymarketing Amersfoort werkt samen met de organisatoren om de festivals onder de aandacht te brengen. 

    Festivalstad

 

Gezond Stedelijk Leven

De stad Amersfoort is volop in ontwikkeling. Het Stadshart wordt autoluw gemaakt, de pleinen opgeknapt. Het wordt een ‘place to be’. Door de druk op de woningmarkt en de snel veranderende voorkeuren voor werk- en productielocaties worden de komende jaren wijken als Isselt, De Hoef en het Stationsgebied getransformeerd tot gebieden met een mix van wonen, werken, leren en recreëren.

Lees verder
Lees meer

 

 

 

Een stad vol talent & kennis

  • Onderwijs & talent

    Citymarketing Amersfoort brengt het unieke onderwijsaanbod van de stad onder de aandacht. Ook maken we zichtbaar dat de stad beschikt over veel en divers talent, zowel op gebied van arbeidsmarkt als cultuur en sport. 

    Onderwijs & talent
  • Arbeidsmarkt

    Er wordt gewerkt aan een betere connectie tussen (mbo) opleidingen en de lokale arbeidsmarkt.

    Arbeidsmarkt