Citymarketing Amersfoort zet zich in 2022 in op de volgende hoofdthema’s:
Onze hoofdthema’s
Binnenstadpromotie
Citymarketing bereikt wekelijks meer dan 250.000 mensen met een actueel aanbod voor recreatie, winkelen en uitgaan. Hiervoor wordt een actuele en complete website, e-mailmarketing, sociale media, online en offline advertenties, tijdschriften en buitenreclame ingezet.
Het cultuuraanbod, zoals exposities, evenementen, optredens en voorstellingen promoot Citymarketing bij de bewoners en bezoekers van de stad. Via de UITagenda (www.uitinamersfoort.nl) en het gratis magazine Uit In Amersfoort vinden maandelijks 150.000 bezoekers een compleet cultuur- en uitgaansaanbod.
Citymarketing maakt zichtbaar dat stad en regio Amersfoort over veel talent beschikt, zowel op de arbeidsmarkt als op het gebied van cultuur en sport. Ook worden middelen ingezet voor de promotie van het beroepsonderwijs (mbo) in Amersfoort, gericht op zowel ouders als kinderen en op ondernemers. Daarnaast is er volop aandacht voor het overige unieke onderwijsaanbod, zoals SOMT University op De Hoef.
De stad Amersfoort is volop in ontwikkeling. Het Stadshart wordt autoluw gemaakt, de pleinen opgeknapt. Het wordt een ‘place to be’. Door de druk op de woningmarkt en de snel veranderende voorkeuren voor werk- en productielocaties worden de komende jaren wijken als Isselt, De Hoef en het Stationsgebied getransformeerd tot gebieden met een mix van wonen, werken, leren en recreëren.
"Citymarketing Amersfoort neemt kennis delen niet alleen serieus: ze faciliteren ook de ondernemers in de stad om het te gaan doen. En alleen door te doen ga je leren!"
Martin van Kranenburg, docent en online transitiecoach