Amersfoort is in oktober Stad van de Maand bij Time to Momo, het populaire platform voor stedentrips. Dat betekent: landelijke zichtbaarheid bij een grote en reislustige doelgroep die Amersfoort leert kennen als een gastvrije, aantrekkelijke stad voor een korte vakantie of weekendje weg.

40.000 minigidsjes mét route

Speciaal voor deze campagne is een gratis Time to Momo-minigids over Amersfoort ontwikkeld, geschreven door local Ingelise. Ze neemt de lezer mee langs haar favoriete plekken in de stad – van verborgen hofjes tot knusse cafés. In totaal worden er deze maand 40.000 exemplaren verspreid via boekhandels in heel Nederland. Daarnaast is er een beperkte oplage van 10.000 gidsen beschikbaar voor hotels, toeristische informatiepunten en andere partners in de regio, zodat zij hun gasten een uniek inkijkje in Amersfoort kunnen geven.

De minigids is onderdeel van een bredere campagne, waarin ook een nieuwsbrief naar 75.000 stedentrippers is verstuurd en een winactie voor een overnachting in Amersfoort (t.w.v. €150) loopt via de socials van Time to Momo (35.000+ volgers).

Belang voor de stad

De actiemaand draagt bij aan het vergroten van de landelijke bekendheid van Amersfoort en het aantrekken van meer bezoekers. Dat is goed nieuws voor lokale ondernemers, culturele instellingen en toeristische partners. De gids bevat onder andere tips voor musea, horeca en toeristische uitjes, zoals een torenbeklimming of boottocht met De Waterlijn.

Wil jij de Time to Momo-gids aan je gasten aanbieden? 
Hotels, toeristische locaties en andere partners krijgen de mogelijkheid om de gids te gebruiken als service voor hun bezoekers. Zo kunnen zij hun gasten extra inspireren tijdens een verblijf in Amersfoort en hen de mooiste plekjes van de stad laten ontdekken.

Neem contact met ons op