Amersfoort blijft in de lift als festivalstad. Twee festivals - het bruisende TAPT Festival en het artistieke Arte Musica Amersfoort - vonden dit jaar voor het eerst hun weg naar de stad. Stichting Citymarketing Amersfoort ondersteunde beide organisaties met gerichte promotiecampagnes en leverde zo een bijdrage aan de groeiende culturele levendigheid van Amersfoort.
Citymarketing als aanjager voor zichtbaarheid
Voor TAPT, een borrelfestival dat al in meerdere steden een groot publiek trekt, ontwikkelden we een uitgebreide socialcampagne én een eigen festivalpagina op tijdvooramersfoort.nl. Met deze inzet bereikten we ruim 37.000 mensen in en rond Amersfoort. Ook organiseerden we een Fans with Benefits-winactie, waarvoor 333 mensen zich inschreven om tickets te winnen. TAPT kreeg daarnaast een mooie plek in het festivaloverzicht van het Uitmagazine.
Aniek van Rooijen (communicatie TAPT Festival): ''Dit jaar organiseren we de allereerste editie van TAPT Festival in Amersfoort. Het is altijd spannend om te zien hoe zo’n eerste editie ontvangen wordt in een nieuwe stad. De samenwerking met Tijd voor Amersfoort voelde daarin meteen heel goed: een tof, lokaal platform dat qua uitstraling en doelgroep heel goed past bij TAPT. Samen hebben we een mooie mix van media-uitingen gevonden om het festival op een leuke en passende manier onder de aandacht te brengen.''
Arte Musica Amersfoort, een nieuw driedaags evenement dat kamermuziek van wereldniveau combineert met beeldende kunst, bereikte het publiek via een advertentie in het Uitmagazine (oplage: 105.000) en via onze socials en de Tijd voor Amersfoort-nieuwsbrief.
Aantrekkingskracht voor nieuwe festivals
De komst van nieuwe festivals onderstreept hoe Amersfoort bezig is om een culturele schaalsprong te maken. Festivalorganisaties die voor het eerst de stap naar Amersfoort maken, weten Citymarketing goed te vinden. Wij helpen ze vervolgens graag om het juiste publiek te bereiken. De extra reuring in de stad is niet alleen goed voor de culturele sector, maar ook voor de binnenstad en de lokale ondernemers.