Voor de één is het wat makkelijker dan voor de ander: een studiekeuze maken. Mavo-4 leerlingen van het Corderius College staan op het punt om hun vervolgopleiding te kiezen. De komende tijd zijn zij druk bezig met een profielwerkstuk. Hiervoor moesten zij een kort interview houden met studenten en beroepsbeoefenaars. Zo kunnen zij een bewustere studiekeuze maken.

Namens Citymarketing Amersfoort ging Chanou van Kalleveen (junior marketeer) langs op de oriëntatiemarkt om meer over marketing te vertellen.

RUIMTE VOOR VRAGEN

Tijdens de oriëntatiemarkt stelden studenten vragen aan allerlei mensen binnen diverse beroepen. Dit werd verdeeld over een aantal rondes. Zo was er genoeg tijd voor de leerlingen om vragen te stellen over de verschillende beroepen en de opleidingen die daarbij horen. Chanou vertelde over onze organisatie en wat haar rol bij Citymarketing Amersfoort precies inhoudt. Als online marketeer moet je je constant aanpassen aan de huidige trends. Zo is het marketingveld erg breed en kun je je uiteindelijk nog op veel vlakken specialiseren. Het is voor de leerlingen nog niet altijd duidelijk wat er allemaal mogelijk is binnen het beroepenveld. Juist daarom is de oriëntatiemarkt van grote waarde.

AMERSFOORT: ONDERWIJSSTAD 2021

Dit jaar mag Amersfoort zich ‘Nationale Onderwijsstad’ noemen en daar zijn we trots op. Ook voor Citymarketing Amersfoort is onderwijs een belangrijk onderwerp. Leerlingen zijn het onderwijs van de toekomst! We zoeken dan ook regelmatig de samenwerking op met onderwijsinstellingen in de regio.

Heb je vragen over dit artikel? Stuur dan gerust een bericht naar citymarketing@amersfoort.nl.