Citymarketing vermarkt en promoot kunstevenement up Amersfoort

Citymarketing vermarkt en promoot kunstevenement up Amersfoort


Up Amersfoort is een kunst- en wandelroute langs de singels en plantsoenen van de Amersfoortse binnenstad. Dit evenement is georganiseerd met subsidie vanuit Gemeente Amersfoort. Citymarketing Amersfoort werd vroegtijdig ingeschakeld voor de marketingcampagne en het creatieve proces, om vervolgens door te pakken met de ontwikkeling van de campagnepagina (onderdeel van Tijd voor Amersfoort). De uitwerking van het design, de realisatie van QR-codes, het inrichten van de webpagina’s met informatie over de kunstenaars en de kunstwerken én het maken van de online wandelroute.

OVER UP

Tijdens de route wandel je langs kunstwerken op hoge, soms wat verborgen, maar bijzondere plekken. Laat je verrassen door kunstwerken van maar liefst negen kunstenaars. Deze kunstwerken verbinden de al bestaande kunst langs de route. Het bijzondere van deze tijdelijke kunstwerken is dat zij verbonden zijn aan historische plekken uit de stad Amersfoort. Ook de bestaande eigentijdse kunstwerken langs de route worden meegenomen. Je kunt dit alles ontdekken door bijbehorende QR-code te scannen.

Naast een digitale route, is er een speciale Up Amersfoort gids gemaakt. In deze gids vind je de wandelroute, inclusief informatie over alle kunstwerken en het cultureel erfgoed. De Up Amersfoort gids kun je binnenkort gratis ophalen in de brandstore Shop Amersfoort, te vinden in Green Outlet Amersfoort aan de Grote Haag 125.

Citymarketing Amersfoort brengt de wandelroute onder de aandacht bij het Amersfoortse publiek via o.a. de Tijd Voor Amersfoort nieuwsbrieven en socials.