Amersfoort is een sportieve stad en dat willen wij ook graag uitdragen. Met het promoten van sport en actief bezig zijn dragen wij bij aan de bekendheid van sportevenementen en verschillende manier om actief bezig te zijn.

Zo hebben we met verschillende posts over sport een bereik op social media behaald van 83.251 mensen. Naast de publiciteit op social media hebben we tot half augustus meer dan 40.000 paginaweergaves gehad op pagina's die draaien om sport en actief bezig zijn. Ook hebben we diverse malen aandacht besteed aan sport in verschillende nieuwsbrieven, die per nieuwsbrief bijna 16.000 mensen bereikt.

 

Ook in het UITmagazine hebben we aandacht voor sport met verschillende leuke activiteiten en tips om actief bezig te zijn. Ga Padellen, doe mee aan het gezellige Alpe Du Fles of ga een keer Boulderen in de Keihal. Met het UITmagazine hebben we een oplage van 100.000 stuks die huis aan huis wordt verspreid en ook bij hotels, restaurants, supermarkten en scholen ligt.

Citymarketing heeft ook opdracht gekregen voor het maken van de website voor het Sportgala. Samen met de organisatie hebben we een mooie website kunnen realiseren met alle informatie en waar sporters genomineerd kunnen worden.

Ook hebben we doormiddel van abri's aandacht besteed aan de Keistad Triathlon op zaterdag 2 september. Deze stonden door de hele stad verspreid in de bushokjes.