Wat gebeurt er als je creatief talent, ondernemerschap en stadsmarketing samenbrengt in een leegstaand winkelpand? In het hart van Amersfoort ontstond de Green Outlet: een plek waar jong talent, circulair ondernemerschap en maatschappelijke impact samenkomen. Het initiatief van MBO Amersfoort kreeg onlangs een mooi podium in de zomer-editie van OnderNamen Eemvallei Magazine (oplage: 25.000), een magazine over het lokale bedrijfsleven.

“We werken als stad actief aan een vitaal stadshart,” vertelt Bert van Wede, directeur van Green Outlet. “Dat betekent ook: creatief omgaan met leegstand. De Green Outlet laat zien hoe je met een goed idee én de juiste samenwerking zo’n plek weer nieuw leven inblaast.”

Het leerwerkbedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een inspirerende plek, waar bezoekers originele en duurzame producten van lokale bodem ontdekken. Citymarketing Amersfoort is al langere tijd een betrokken partner, onder meer met de introductie van de Amersfoortse Iconen. De herkenbare illustraties van de stad zijn verkrijgbaar op sjaals, sokken en zeefdrukken. De merchandise heeft gezorgd voor een flinke toename in bezoekers aan de Green Outlet, wat nog meer mensen in contact brengt met het grotere verhaal achter de winkel.

“Het is geweldig om te zien hoe deze illustraties mensen verbinden met de stad,” zegt Dennis Sille, directeur van Citymarketing Amersfoort. “Ze maken het verhaal van Amersfoort zichtbaar – letterlijk én figuurlijk.”

De Green Outlet is een mooi voorbeeld van hoe samenwerking tussen onderwijs, ondernemers en stadsmarketing leidt tot nieuwe energie in de binnenstad. Het laat zien dat Amersfoort vol creatief talent zit en dat er ruimte is voor ideeën die niet alleen economisch, maar ook maatschappelijk iets toevoegen.

Ondernemen in Amersfoort - Laat je inspireren

Lees het hele verhaal van Green Outlet of laat je inspireren door meer succesverhalen op Amersfoort Business!