Deze zomer wordt er gewerkt aan het spoor rondom Amersfoort. De stad is hierdoor minder goed bereikbaar met het OV. Vallen jouw weekendplannen hierdoor in het water? Citymarketing Amersfoort heeft dé oplossing: hang lekker de T.I.E.S. (Toerist In Eigen Stad) uit!
STREEP JE BUCKETLIST AF
De T.I.E.S.-campagne enthousiasmeert bewoners om op stadssafari te gaan in Amersfoort en de regio. Er valt namelijk van alles te ontdekken bij de culturele en toeristische organisaties, winkels, horeca en evenementen in de stad. Wat dacht je van een bezoek aan het Mondriaanhuis, een torenbeklimming met een spectaculaire uitzicht of een rondvaart door de grachten met de Waterlijn? Deze zomer krijg je de kans om al deze Amersfoortse must-do’s van je bucketlist af te strepen. Genoeg mogelijkheden om de T.I.E.S. uit te hangen! De hele zomer plaatsen we de beste tips op: www.tijdvooramersfoort.nl/ties
ONTDEK VERBORGEN VERHALEN
Dankzij de campagne leren Amersfoorters deze zomer meer over hun eigen leefomgeving. De meesten kennen het verhaal van de Amersfoortse Kei wel en weten dat Mondriaan hier geboren is. Maar wat gebeurt er in de Volmolen, vlak naast de Koppelpoort? Hoe zit het met de mythe van 'Het Mirakel van Amersfoort'? Waarom staat die metershoge Viking in Liendert? En waarom is Amersfoort eigenlijk uitgeroepen tot European City of the Year? Terwijl je de T.I.E.S. uithangt, leer je de stad en haar wijken beter kennen. Kun je niet wachten? Lees je dan alvast in op www.wijamersfoort.nl.
T.I.E.S. IS OVERAL
De T.I.E.S. campagne wordt onder de aandacht gebracht via nieuwsbrieven, social media en het Uit in Amersfoort-magazine. Ook andere media berichten over de campagne, waaronder het NRC. T.I.E.S. wordt niet alleen online zichtbaar, maar ook in het straatbeeld in de vorm van posters in bushokjes. Ook kunnen Amersfoorters binnenkort hun eigen T.I.E.S. pet scoren, waarmee ze laten zien dat ze hun eigen stad aan het herontdekken zijn.
INITIATIEF
De campagne Toerist In Eigen Stad is een initiatief van Stichting Citymarketing Regio Amersfoort en is de afgelopen tijd ontwikkeld in samenwerking met culturele en toeristische organisaties, winkeliers, horeca en de evenementensector.
SCOOR JOUW T.I.E.S. PET
Hoeveel items kan jij al van de bucketlist afstrepen? Je hebt natuurlijk T.I.E.S. boven T.I.E.S.! Om te laten zien dat jij een opper-T.I.E.S. bent, kun je een eigen pet aanvragen op de website. Heb je de highlights van de stad inmiddels wel gezien? Geen probleem! Ook dan biedt de campagne genoeg inspiratie voor een zomer vol avontuur. Heb je bijvoorbeeld wel eens gehoord van kunstgalerie The House of Colours? Of van het grootste museum van Amersfoort: het Cavaleriemuseum op de Bernhardkazerne (wel je paspoort meenemen!) met allerlei echte legervoertuigen? Voor de actieve ontdekkers is er een speciale European City of the Year architectuurroute door Kattenbroek.