Op maandag 30 juni en 1 juli stond Amersfoort stil bij Keti Koti, de herdenking van het slavernijverleden. Citymarketing Amersfoort, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en de gemeente Amersfoort werkten samen om deze herdenking extra onder de aandacht te brengen. Doormiddel van een campagnepagina werd niet alleen de betekenis van Keti Koti gedeeld, maar ook de verhalen en achtergronden die bijdragen aan bewustwording en verbinding.

Samenwerking met NBTC

Over de samenwerking zeggen Jasper Broekhuis en Annemarie van Waterschoot van NBTC: Samen met Citymarketing Amersfoort brachten we de Keti Koti-herdenking in Amersfoort in beeld. Een plek waar het verhaal op een integere en lokale manier werd verteld. Waar we eerder aandacht gaven aan Keti Koti in steden als Amsterdam en Rotterdam, kozen we dit jaar bewust voor Amersfoort.

"Vanuit onze missie zochten we naar plekken om het verhaal van Keti Koti in Nederland te vertellen. In Citymarketing Amersfoort vonden we een fijne partner om dat op een betekenisvolle manier te doen.”

Check de video

Daarnaast werkte Citymarketing Amersfoort en NBTC samen aan een video om de herdenking in beeld te brengen. Jasper Broekhuis en Annemarie van Waterschoot: "De samenwerking verliep prettig: met korte afstemming vooraf kon onze fotograaf het programma en de optocht goed volgen — en daar is onderstaande video uit gekomen."