Met een nieuwe lichtroute en een extra feestelijke editie van het Uitmagazine draagt Citymarketing Amersfoort bij aan de beleving van de binnenstad in de donkere maanden. In opdracht van de Ondernemersvereniging Binnenstad Amersfoort (OBA) is de sfeerverlichting dit jaar volledig vernieuwd – en dat is te zien én te beleven.

Lichtverhalen in het Uitmagazine én online

De nieuwe sfeerverlichting is ontworpen door MK Illumination en zit vol subtiele verwijzingen naar de geschiedenis en het karakter van Amersfoort. Van historische gevels tot iconische stadsverhalen: wie goed kijkt, ontdekt steeds iets nieuws.

Citymarketing Amersfoort bracht deze bijzondere details onder de aandacht met een item in het Uitmagazine (editie december-januari), voorzien van een QR-code naar de volledige lichtroute. Voor deze feestdageneditie werd de oplage verhoogd naar 115.000 exemplaren, verspreid in regio Amersfoort én Utrecht.

Op Tijd voor Amersfoort is de lichtroute verder uitgewerkt. Naast de route zelf vinden bezoekers daar ook een achtergrondartikel waarin we vertellen op welke verhalen en lokale geschiedenis de lichtobjecten zijn geïnspireerd. Ook koppelen we de route aan concrete tips voor winkels, horeca en andere ondernemers langs de route – zo versterken we de verbinding tussen beleving en bezoek.

Samen werken aan een sfeervolle binnenstad

Ook in de openbare ruimte brengen we de nieuwe sfeerverlichting onder de aandacht. In week 51 en 52 is op digitale schermen langs de Amersfoortse wegen een opvallende campagneposter te zien – goed voor ongeveer 200.000 contactmomenten per week.

Deze campagne draagt bij aan de promotie van de binnenstad als aantrekkelijke bezoeklocatie, zeker in de feestmaanden. De samenwerking met de OBA onderstreept het gezamenlijke belang van een levendige binnenstad waar inwoners én bezoekers graag komen.