De campagne rondom de tv-serie Oogappels is opnieuw goed van start gegaan. Nog vóór het nieuwe seizoen op televisie verschijnt, bezochten al ruim 10.000 mensen de vernieuwde Oogappels-pagina op tijdvooramersfoort.nl. De pagina kreeg een flinke upgrade. De wandelroute is uitgebreid met nieuwe locaties, achtergrondverhalen en praktische tips. Ook de Oogappels-expositie in het Rietveldpaviljoen kreeg een prominente plek in de campagne.
In augustus en september stond de campagne centraal in het Uitmagazine (oplage 110.000), met op de cover Stadsbrouwerij De Drie Ringen, een herkenbare filmlocatie. Binnenin vonden lezers vier pagina’s over de Oogappels route, inclusief een uitscheurbare routekaart geïllustreerd door Lex van Elten.
Ook op straat was de route zichtbaar. In Amersfoort zijn al meer dan 1000 flyers verspreid. Via social media kreeg de campagne extra bereik, onder andere met een landelijke geadverteerde video waarin ook de expositie in het Rietveldpaviljoen voorbijkomt.
Deze campagne draagt bij aan de toeristische positionering van Amersfoort. Door aan te haken op een populaire serie trekken we nieuwe bezoekers aan, die méér ontdekken van de stad dan de bekende plekken. Zo versterken cultuur, horeca en binnenstad elkaar. De komende maanden bouwen we verder. Met het nieuwe seizoen op komst blijft Amersfoort voorlopig nog even een stad vol Oogappels.