Het nieuwste lezersonderzoek naar het Uit in Amersfoort-magazine laat zien dat het tweemaandelijkse blad nog altijd een waardevolle toevoeging is voor de stad. Het onderzoek werd uitgevoerd onder abonnees van het magazine, lezers van De Stad Amersfoort (waarin het magazine als bijlage verschijnt) en volgers van Tijd voor Amersfoort. De resultaten worden gebruikt om het magazine te verbeteren. Zo blijft het Uit in Amersfoort-magazine een krachtig middel om de stad te presenteren als culturele en inspirerende bestemming.
De belangrijkste resultaten
Met een oplage van 105.000 exemplaren en 2.500 geabonneerde lezers bereikt het magazine een indrukwekkende groep Amersfoorters én bezoekers van de stad. Maar liefst 72% van de respondenten leest elke editie met plezier. Onder abonnees beoordeelt bijna 90% de inhoud als ‘goed’ of zelfs ‘geweldig’. Lezers van De Stad Amersfoort zijn nóg enthousiaster: zij geven het magazine unaniem een positieve beoordeling, met een opvallend hoog aandeel dat voor ‘geweldig’ koos.
“Met het Uitmagazine ben ik altijd op de hoogte van evenementen en hotspots in Amersfoort. Zo compleet, zo uitnodigend en super informatief!”
De meest gewaardeerde rubrieken zijn tips voor evenementen, cultuur en horeca – precies de onderdelen die de meeste pagina’s beslaan. Daarnaast valt op dat veel lezers behoefte hebben aan meer achtergrondverhalen over de stad, inwoners of ondernemers. Dit inzicht is gelijk meegenomen in de nieuwste editie van het Uit in Amersfoort-magazine, waarin twee portretten van de Wij Amersfoort-campagne zijn meegenomen.
Waarom dit belangrijk is
Met dit onderzoek monitort Citymarketing Amersfoort de impact van haar inzet en spelen we actief in op de wensen van bewoners en bezoekers. De resultaten worden gebruikt om het magazine te versterken. Zo blijft het Uit in Amersfoort-magazine een krachtig middel om de stad te presenteren als culturele en inspirerende bestemming.