Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 29 oktober gaan inwoners van Amersfoort naar de stembus. Op dertig stembureaus in de stad ligt dit jaar ook het Wij Amersfoort-magazine klaar. Zo bereiken we direct een groot deel van de Amersfoortse inwoners – juist op een dag waarop het publieke domein en betrokkenheid centraal staan.

Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van 2023 brachten 99.235 Amersfoorters hun stem uit – een opkomst van ruim 81%, tegenover 77,7% landelijk. Amersfoort liet daarmee zien bovengemiddeld betrokken te zijn.

Directe zichtbaarheid

Citymarketing Amersfoort verspreidt samen met vaste distributiepartner Flyerman 1.700 exemplaren van het magazine. Verkiezingsdag is hét moment waarop Amersfoorters uit alle wijken naar de stembureaus trekken. Op die dag, waarop publieke betrokkenheid voelbaar in de lucht hangt, grijpen we de kans om zichtbaar te zijn.

In het magazine staan verhalen van inwoners, inspirerende initiatieven uit de stad en onderwerpen die laten zien waar Amersfoort voor staat. Zo draagt het blad bij aan meer verbondenheid en een positief gevoel bij de stad.