Van dansen op Dias Latinos tot bouwen op Future Village: de zomer in Amersfoort staat bol van de festivals. Citymarketing Amersfoort helpt organisatoren om hun festival onder de aandacht te brengen van een groot publiek: met resultaat!
Festivals trekken bekijks
Via de website Tijd voor Amersfoort, sociale media en doelgerichte advertenties bereikten we dit festivalseizoen al duizenden mensen. De overkoepelende festivalpagina op tijdvooramersfoort.nl werd dit seizoen bijna 10.000 keer bezocht.
Veel festivals hebben inmiddels plaatsgevonden en wisten een breed publiek te trekken. Een greep uit de cijfers:
-
Dias Latinos: >5.600 views
-
Musica Mundo (inclusief events): >8.000 views
-
Proef Amersfoort: >3.000 views
-
Musiciansparadise (voorheen Jazz Festival): bijna 3.000 views
-
Pride Amersfoort: >2.000 views
-
Kei Foute Party: >2.500 views
Ook de Uitagenda op Tijd voor Amersfoort speelt een belangrijke rol in de promotie. Daar vinden bezoekers wekelijks een overzicht van alle culturele activiteiten in de stad. De Uitagenda wordt maandelijks door 50.000 mensen bezocht!
“Ontzettend blij met Citymarketing Amersfoort! Dankzij hun creatieve ideeën, hulp en brede kanalen hebben we de kleurrijkste kant van Amersfoort op een geweldige manier kunnen laten zien!”
- Marcel Bakker, Secretaris Amersfoort Pride:

Flink zichtbaar via social media
Ook op social media was er veel aandacht. Onze Instagram en Facebook-kanalen, samen goed voor meer dan 84.000 volgers, speelden hierbij een centrale rol. Elk festival kreeg een eigen post en ging mee in de advertentiecampagne. De festival advertentiecampagne bereikte dit seizoen al meer dan 82.000 mensen, goed voor ruim 183.000 weergaven.
Uit in Amersfoort magazine
Ook in het Uit in Amersfoort-magazine – dat zes keer per jaar verschijnt– is er dit festivalseizoen volop ruimte gemaakt voor het rijke festivalaanbod in de stad.Het magazine heeft een oplage van 105.000 stuks: is op veel plekken te vinden in de stad, gaat mee met de regionale kranten en wordt thuisbezorgd bij 2.400 abbonees. In de voorjaars- en zomereditie waren meerdere pagina’s ingeruimd voor festivalagenda’s en tips voor jong en oud. Lees hier de zomereditie!
We zijn nog niet klaar...
Niet alleen online, maar ook in het straatbeeld en in de mailbox is het festivalseizoen in Amersfoort volop aanwezig. In de Tijd voor Amersfoort-nieuwsbrief, die wekelijks naar bijna 13.000 ontvangers wordt verstuurd, tippen we het hele seizoen lang festivals, optredens en culturele uitjes.
Daarnaast zorgen we met abri’s en digitale schermen langs de Amersfoortse invalswegen voor zichtbaarheid op straat. Zo zijn onder andere Pride Amersfoort en Future Village de afgelopen weken door de hele stad te zichtbaar geweest. Met deze mix van kanalen zorgen we dat festivals niet alleen vindbaar zijn, maar ook écht opvallen.
Promotie nog in volle gang
We zijn nog lang niet klaar! Op dit moment loopt de promotiecampagne voor onder andere:
-
Future Village – Bouwfestival voor jongeren met workshops, kunst en muziek
-
Spoffin Spin-Off - het internationale straattheaterfestival
-
September Me - het centrum van klassieke muziek
Op de radio over unieke festivalaanpak
Citymarketing Amersfoort was te gast bij Golfbreker Radio, waar Dennis Sille vertelde over de kracht van kleinschalige festivals in Amersfoort – vaak gedragen door vrijwilligers. Terugluisteren? Dat kan via deze link.
Wij helpen jou met de beste promotie!
Organiseer jij ook een festival of evenement in Amersfoort – groot of klein? Of ben je ondernemer en wil je aansluiten bij een bestaand evenement? Neem vooral contact met ons op. We denken graag mee over de beste promotie!
Met onze promotiecampagnes dragen we bij aan het levendige imago van Amersfoort als karaktervolle, verrassende en toegankelijke evenementenstad. Festivals zijn essentieel voor de aantrekkingskracht van Amersfoort, zowel voor bewoners als bezoekers!
