Citymarketing en partners slaan handen ineen

Stichting Citymarketing Regio Amersfoort heeft het doel om, door middel van collectieve marketing, het sociaal-economisch klimaat in Regio Amersfoort te bevorderen. Samen met alle partners werken we aan een regio waar volgende generaties graag willen wonen en werken. Zo creëren we een regio waar niet alleen onze eigen inwoners, maar ook mensen uit de hele wereld graag komen om te genieten van de stad, de natuur en de mensen.

 

 

Binnenstad recensies

'Citymarketing onmisbare schakel voor de binnenstad!'

Citymarketing is een krachtige en proactieve organisatie, die niet alleen campagnematig de juiste snaar weet te raken, maar ook vanuit het moment snel kan schakelen. De coronacrisis heeft dit alleen maar zichtbaarder gemaakt. Als Centrummanager van de binnenstad zijn er met het team van Citymarketing korte lijnen, informeren we de binnenstadondernemers met actieve content en wordt samen nagedacht over de promotie van het hart van Amersfoort. Citymarketing zet daarmee de binnenstad op de kaart bij de huidige en toekomstige bezoekers van de stad. Een onmisbare schakel, die partijen verbindt en aanzet tot samenwerking; iets om te koesteren als infrastructuur van de stad! 
Maikel Gijzen, Centrummanager Binnenstad Amersfoort

Lees verder
Binnenstadpromotie

'De betrokkenheid van Citymarketing bij de stad is groot!'

Je weet: als het in de nieuwsbrief staat van Citymarketing Amersfoort, dan zijn veel Amersfoorters op de hoogte van je event! Vanuit De Nieuwe Stad melden wij regelmatig nieuwtjes en activiteiten. Citymarketing denkt mee, hoe en via welke kanalen dit het beste verspreid kan worden. De betrokkenheid van Citymarketing bij de stad is groot en zij weten zowel inwoners als bezoekers met de juiste toon, via vlotte berichte te enthousiasmeren om een bezoek te brengen aan (activiteiten in) Amersfoort.
Marike de Meester, Gebiedsmanager De Nieuwe Stad

Lees verder
Binnenstadpromotie

'Onze ideeën werden omarmd en al snel aangevuld met creatieve concepten!'

In opdracht van de Gemeente Amersfoort werkte ik samen met Projecthuizen.nl aan: Tijd voor een Rondje Kunst & Beweging. Met als doel om de Nieuwe Stad en de binnenstad, met Amersfoortse kunst te vullen en Amersfoorters in beweging te brengen. Citymarketing Amersfoort ging gelijk van start om de marketing van het project op te pakken. Het was mijn eerste samenwerking met Citymarketing en heb deze als zeer positief ervaren. Onze ideeën werden omarmd en als snel aangevuld met creatieve concepten. Alles werd vervolgens zeer professioneel uitgevoerd. In korte tijd stond er een campagnepagina, een online- en printkaart én eigen QR-codes voor ruim 40 kunstlocaties! Door het delen op o.a. social media en in huis-aan-huiskranten, was Tijd voor je Rondje Kunst & Beweging niet te missen en werd het een groot succes! Dank voor de fijne samenwerking, en petje af voor alles wat jullie in korte tijd hebben neergezet!
Nina Hartman, Projecthuizen.nl

Lees verder
Binnenstadpromotie

Cultuur recensies

'Wij mogen in onze handen knijpen met zo’n creatieve partij in de stad!'

Citymarketing Amersfoort is een inspirerende groep marketeers die buiten de kaders durft te denken. Ze verliezen daarbij het doel niet uit het oog. Met Connecting Lights hebben we de culturele sector, die maanden zijn deuren moest sluiten vanwege de coronapandemie, in het licht gezet. De marketeers van Citymarketing wisten via hun platformen bewoners van de stad actief te betrekken bij het evenement, waardoor ze een verrassend groot bereik creëerde. Ze staan echt voor je klaar en gaan samen met jou het traject aan. Wij mogen in onze handen knijpen met zo’n creatieve partij in de stad!
Isaak Hofland, Stadsprogrammeur Amersfoort

Lees verder
Festivalpromotie

'Ontzorgen en aan één woord genoeg, met net dat beetje meer'

Al jaren is Citymarketing Amersfoort een fijne relatie en weten we elkaar te vinden. Onlangs heeft Projecthuizen.nl in opdracht van Gemeente Amersfoort het project Tijd voor je Rondje Kunst & Beweging uitgevoerd. Het was een leuke uitdaging om in zeer korte termijn, een route uit te zetten waarbij kunstwerken de etalages van het Eemplein en de historische binnenstad van Amersfoort sieren. Citymarketing heeft ons verrast en ontzorgd met de uitvoering van de marketing. Een prachtige landingspagina , speciaal ontwikkelde QR-codes en de inzet van social media maken de activiteit tot een groot succes! Maar liefst 40 hotspots sieren de route met unieke kunstwerken. Om al deze werken te voorzien van goede teksten en beeldmateriaal vraagt om professionaliteit. De bezoekerscijfers zijn geweldig, kortom een succes!
Sylvia Krebber, Eigenaresse Projecthuizen.nl

Lees verder
Cultuurpromotie

'Met Citymarketing Amersfoort kwam dit nieuwe platform al snel onder de aandacht bij velen!'

Tijdens een crisis waarin bijna alles online moest gebeuren, kan het niet zo zijn dat de cultuursector achterblijft. Zeker binnen een cultuurstad als Amersfoort. Onder het motto van Amersfoort voor Amersfoort bedachten wij een gratis platform voor iedere aanbieder van kunst en cultuur. Met Citymarketing Amesfoort als marketingkanon kwam dit nieuwe platform al snel onder de aandacht bij velen. Zo heeft Citymarketing gezorgd voor tof beeldmateriaal van Roger, muzikant van de Amersfoortse band Three Little Clouds. Daarnaast hebben ze BookThat033 meegenomen in nieuwsbrieven, die verstuurd is naar meer dan 18.000 leden. Ook lopen er advertenties op Facebook, Instagram en LinkedIn InMail én kregen we de kans om aan te sluiten bij Growth Hacking sessies.
Léon Meiboom, Head of Growth & Co-Founder BookThat

Lees verder
Cultuurpromotie

'Door Citymarketing Amersfoort komen wij in beeld bij Amersfoorters en kunstliefhebbers uit de regio'

Nu het aantal buitenlandse toeristen sterk is teruggelopen, bewijst Citymarketing Amersfoort zijn kracht door zich vooral op de eigen regio te richten. Dat merken we in Musiom. Veel mensen die we nog niet hadden bereikt via onze eigen kanalen weten Musiom nu wel te vinden. Ons museum ligt aan de rand van het centrum van Amersfoort en je kunt het maar zo over het hoofd zien. Dankzij de extra aandacht in huis-aan-huisbladen en op social media krijgen we nu steeds meer bezoekers uit de regio. Gelukkig zijn die zonder uitzondering positief verrast door onze exposities met hedendaagse kunst. En dat verspreidt zich als een lopend vuurtje rond. Een vuurtje mede aangestoken door Citymarketing Amersfoort!
Herold Boertjens, bestuursvoorzitter Musiom

Lees verder
Cultuurpromotie

'Citymarketing Amersfoort gaf Wemogenweer033.nl vleugels!'

Doodstil was het in onze cultuurhuizen. De stad en daarmee het culturele leven was tot stilstand gekomen in de Corona-maanden. De marketeers van de culturele instellingen namen de tijd om samen een zichtbaarheidscampagne te ontwikkelen voor het moment dat we het publiek weer een fijn en veilig welkom terug mochten heten. Citymarketing Amersfoort omarmde het idee, ontwikkelde de uitingen en zette haar middelen in om zo de eerste culturele instellingen een vliegende start te geven. De komende maanden mag en kan er hopelijk steeds meer en zo werken we samen toe naar een volledig cultuuraanbod!
Saskia Tuijp, Hoofd Marketing & Publiciteit Theater De Lieve Vrouw

Lees verder
Cultuurpromotie
De Lieve Vrouw Theater Amersfoort

'Liefst zou ik bij iedere tentoonstelling een passende samenwerking opzetten met Citymarketing'

Niet alleen vanwege het leuke en flexibele team. Het is een belangrijke partij met een groot (online) bereik. Via o.a. hun nieuwsbrieven, social media berichten en artikelen in de hui-aan-huis krant bereiken wij de Amersfoorters, uiteindelijk onze allerbelangrijkste doelgroep. Hun inspanningen zien we vaak direct terug in de bezoekcijfers.
Josephine Glazener, Marketing en Communicatie Kunsthal KAdE

Lees verder
Cultuurpromotie

'De mensen van Citymarketing Amersfoort hebben een hart voor de stad'

We werken altijd graag samen met Citymarketing Amersfoort. Via hun nieuwsbrieven, social media kanalen en artikelen in huis- aan-huis bladen, krijgen we de mogelijkheid om aan een brede groep mensen te vertellen over onze tentoonstellingen en activiteiten.
Annebeth Felet, Marketing, Communicatie & Publiciteit Amersfoort in C

Lees verder
Cultuurpromotie

'Proactief, professioneel & creatief'

Zo zou ik de prettige samenwerking met Citymarketing omschrijven. Het team van Citymarketing Amersfoort denkt goed met ons mee om het Mondriaanhuis op de kaart te zetten!
Joyce de la Croix, Teamcoordinator Mondriaanhuis

Lees verder
Cultuurpromotie
Mondriaanhuis kubus

Onderwijs recensies

'De waarde van de inbreng van Citymarketing Amersfoort in ons onderwijs is onbetaalbaar'

Amersfoort stad van onderwijs?! Studenten lokaal wegwijs maken en verbinden met Amersfoort is de kern van de succesvolle samenwerking tussen Citymarketing Amersfoort en de Hogeschool Utrecht. Een aantal jaren geleden liep ik binnen bij onze achterburen, in het Mondriaan motief geklede pand van Citymarketing Amersfoort. De kennismaking monde uit in een jarenlange samenwerking waar elkaar helpen vorm kreeg langs het positioneren van Amersfoort als onderwijsstad. De waarde van de inbreng van Citymarketing Amersfoort is in ons onderwijs onbetaalbaar. Over de jaren heen verzorgde Citymarketing Amersfoort diverse gastcolleges, nam het deel als jurylid en partner van diverse podia waarop onze studenten konden presenteren.
Hedzer Kooistra, Docent Ondernemerschap & Retailmanagement Hogeschool Utrecht

Lees verder
Onderwijspromotie

'Het succes achter Growth Hacking Amersfoort is samenwerken en leren van elkaar'

Het begon met een kop koffie en resulteerde in een succesvol traject om meer te leren over online marketing. Einde 2019 is een leertraject opgepakt voor de marketeers van de cultuursector in de stad. In vijf bijeenkomsten werd veel geleerd over de vindbaarheid van je website, de gebruiksvriendelijkheid, conversie, sociale media en neuromarketing. De organisatie was elke keer perfect geregeld door Citymarketing Amersfoort.Er werd ook een besloten chatgroep aangemaakt die nu nog steeds actief is. Citymarketing Amersfoort neemt kennis delen niet alleen serieus, ze faciliteren ook de ondernemers in de stad om het te gaan doen. En alleen door te doen ga je leren! Kennis over online marketing is in deze tijd cruciaal.
Martin van Kranenburg, Docent en online transitie coach

Lees verder
Kennisdelen

Amersfoort Business recensies

'Het Amersfoort Business Team is zeer content over de professionele samenwerking!'

Citymarketing Amersfoort helpt ondernemend Amersfoort op de kaart te zetten, met name via de Amersfoort Business nieuwsbrief en de website: Amersfoortbusiness.com. Inmiddels heeft de Amersfoort Business nieuwsbrief veel lezers en kan het Amersfoort Team daarmee ondernemend Amersfoort goed bereiken en informeren. De website krijgt op advies en met hulp van Citymarketing een update, zodat de website nog beter en interessanter wordt. Ook voor project Podium geeft Citymarketing op een professionele manier zijn exposure aan de werklocaties die daar nog te realiseren zijn. Het Amersfoort Business Team is zeer content over de professionele en prettige samenwerking met Citymarketing.
Mathilde van der Sanden, Amersfoort Business Team Gemeente Amersfoort

Lees verder
Gezond Stedelijk leven

'De inzet van Citymarketing heeft aantoonbaar bijgedragen aan hogere verkoopresultaten!'

Citymarketing Amersfoort onderscheidt zich door haar deskundigheid en ondernemerschap. Zij beheersen hun vak uitstekend en zijn in staat diverse plannen naar een hoger niveau te tillen. Zo ook met het project Bedrijvenpark Vathorst. De samenwerking gaat zeer plezierig en zij fungeren als gids in het marketinglandschap. Citymarketing weet hoe je bewustzijn in het project moet brengen en welke schakels je aan elkaar moet binden. De inzet van Citymarketing heeft aantoonbare effecten op Bedrijvenpark Vathorst en heeft aantoonbaar bijgedragen aan hogere verkoopresultaten.
Daniel Dohnalek, Senios-Adviseur Gronduitgifte en Ontwikkeling Gemeente Amersfoort

Lees verder
Amersfoort Business

'Grote betrokkenheid, kennis van zaken en enthousiasme!'

Citymarketing voert in opdracht van de Gemeente Amersfoort een online en offline promotiecampagne voor bedrijvenpark Vathorst. Wat mij opvalt bij Citymarketing is de grote betrokkenheid, kennis van zaken en enthousiasme. Citymarketing leidt mij binnen in crossmediale advertising via met name de zakelijke social media. Dat doet Citymarketing door mijn betrokken collega’s van Grondzaken en mij goed op de hoogte te houden van de resultaten. Met resultaat! Hoewel de campagne nog niet eens op volle stoom ligt, komen er nu al veel reacties uit de markt vanuit potentiele klanten die zich met hun bedrijven op Bedrijvenpark Vathorst zouden willen vestigen. Hiermee levert Citymarketing een zichtbare bijdrage (er komt ook nog een groot reclamebord langs de A1). Aan de versterking van de lokale economie.
Wim Bos, Projectmanager werklocaties Gemeente Amersfoort

Lees verder
Amersfoort Business

'Creatief, proactief en razendsnel'

De samenwerking met Citymarketing Amersfoort verloopt heel prettig en in de coronacrisis bleken ze helemaal een toppartner te zijn. Extra Amersfoort Business-nieuwsbrieven en LinkedIn-posts werden razendsnel geleverd.
Mieke van de Beek, Accountmanager Amersfoort Business Team

Lees verder
Gezond Stedelijk Leven