Amersfoort schittert in maar liefst 8 artikelen op indeBuurt

Deze zomer heeft Citymarketing Amersfoort de stad extra onder de aandacht gebracht bij het landelijke publiek. Het voornaamste doel? Laten zien dat Amersfoort zeker de moeite waard is om een dagje (of natuurlijk langer) te bezoeken. Halverwege juli zijn er acht artikelen online gezet bij de indeBuurt van diverse steden in Nederland: Enschede, Haarlem, Deventer, Den Bosch, Leiden, Utrecht, Delft en Zwolle.

Vanwege de diversiteit die onze stad te bieden heeft, zijn de artikelen opgesplitst aan de hand van vier pijlers: winkelen, cultuur, ontdekken en horeca. Deze pijlers komen ook terug op de website van Tijd voor Amersfoort. Per pijler heeft Citymarketing 3 tot 5 tips gedeeld met indeBuurt om de doelgroep te inspireren en hen aan te sporen om onze Keistad te bezoeken.

De artikelen waren 2 weken zichtbaar en kregen 3 dagen een fixed positie op de homepage en artikelpagina’s. Met een fixed positie bedoelen we dat de artikelen bovenaan de webpagina zichtbaar zijn en dus worden uitgelicht.

Inzet van social media

De acht artikelen waren niet alleen te zien op de website van indeBuurt, maar werden ook genoemd in de wekelijkse nieuwsbrief, op Instagram én Facebook. Dit met als doel om zoveel mogelijk mensen via verschillende kanalen naar de artikelen over Amersfoort te leiden.

Keuze voor de steden

Met deze samenwerking wilden we voornamelijk jongvolwassenen tussen de 20 en 35 jaar bereiken. Vandaar dat Citymarketing Amersfoort voor de studentensteden gekozen heeft en de steden waar onze doelgroep voornamelijk te vinden is.

Resultaten

In totaal zijn de artikelen 473.011 keer vertoond. Wat opvalt is dat de artikelen met titels gericht op ‘tips voor een dagje uit’ of ‘hotspots’ erg goed scoorden.  4,6% van de bezoekers heeft doorgeklikt vanuit het artikel en zijn bovenmatig geïnteresseerd in een bezoek aan Amersfoort.

Ook op social media hebben de artikelen het goed gedaan. Het bereik op Facebook was maar liefst 35.030.

Tijd om te lezen

Wil je de artikelen nog even rustig op je gemak (terug)lezen? Dat kan. We hebben alle artikelen voor je op een rij gezet:

Meer weten over de artikelen? Stuur dan een bericht naar [email protected].