Op 9 juni 2021 vond er een interactieve en creatieve sessie plaats met de gebieden van de binnenstad in de Amicitia concept store – art, deco & more. Deze sessie werd geïnitieerd door Maikel Gijzen (Centrummanager Amersfoort) en Maurice van de Brug (Citymarketing Amersfoort). De ondernemers gingen enthousiast aan de slag om de identiteiten uit te werken van de diverse gebieden: De Krommestraat, Mondriaankwartier, Keikwartier, De Hof, Sint Jorisplein, De Kamp, Lieve Vrouwenplein, Appelmarkt, Groenmark, Eemplein en De Nieuwe Stad.

 

‘SAMEN’ IS HET TOVERWOORD

Het doel van de sessie: samen nadenken over de marketing van de verschillende gebieden en daarmee een sterkere profilering van de binnenstad als geheel. De vertegenwoordigers van verschillende lokale verenigingen en actieve ondernemers gingen met elkaar in gesprek. Samen gaven zij antwoord op vier vragen:

  1. Wat is jouw top 5 hotspots/bezienswaardigheden per deelgebied?
  2. Wat is een leuk programma voor een dagje uit in verschillende deelgebieden?
  3. Welke verhalen of geschiedenis uit de historische binnenstad wordt (nog) niet verteld en hoe breng je dit verhaal tot leven?
  4. Wat zijn de ingrediënten voor het gezamenlijke verhaal van de binnenstad?

 

DE TEAMS WAREN GOED IN VORM

Team Kei, Team Mondriaankwartier, Team de Stier en Team Joris en de Draak kwamen, naar mate de sessie vorderde, goed in vorm!

De creatieve resultaten worden gebruikt als input voor prachtige deelgebied-pagina’s op de website van Tijd voor Amersfoort. Deze pagina’s worden ongoing aangevuld met een interactieve kaart met de hotspots van de gebieden én mooie content om te delen (via blogsvlogssocial media en huis-aan-huispagina’s).

Dit zet de binnenstad van Amersfoort uiteindelijk als geheel op de kaart!