Cultuur krijgt vleugels: samenwerking met de culturele partners

Op vrijdag 18 juni werd in Nederland met een campagne gevierd dat de theaters, poppodia en andere culturele instellingen weer open mochten. Flint, De Lieve Vrouw, FLUOR en de Veerensmederij keken enorm uit naar dit moment. Vandaar dat zij een bijzonder cadeau weggaven: drie ballonvaarten voor twee personen. De ballonvaart is mede mogelijk gemaakt door Wiegers Ballonvaarten en Gemeente Amersfoort.

Citymarketing Amersfoort werd gevraagd om mee te denken over de communicatie rondom de actie. Op verzoek van bovengenoemde culturele instellingen hebben we onder meer de webpagina www.tijdvooramersfoort.nl/ballonvaart opgezet.

Een ballonvaart om nooit te vergeten

Een ‘gewone’ ballonvaart? Nou echt niet. Onze creatieve, culturele instellingen kwamen met een unieke winactie. De winnaars konden tijdens de vaarten genieten van privé-optredens van diverse artiesten, waaronder Ellen ten Damme en Stefano Keizers.

Om kans te maken op de ballonvaart, konden liefhebbers zich opgeven voor de winactie via het formulier. Daar kregen zij ook de mogelijkheid om zich aan te melden voor de nieuwsbrieven van de betrokken partners bij dit project.

Fotograaf Danny Ellinger

Fotograaf Danny Ellinger

Bekendmaking nieuwe seizoen

Tevens presenteerden Flint, De Lieve Vrouw en de Veerensmederij op 18 juni hun programma voor het komende seizoen. Bezoekers konden hun favoriete voorstelling(en) alvast selecteren. Op 3 juli ging de kaartverkoop weer van start.

Promotie

Onze social media kanalen zijn voornamelijk ingezet bij de promotie van de winactie. Op Facebook en Instagram hebben we een groot bereik (42.000 en 18.100 volgers). Verder is de winactie gedeeld via onze Tijd voor Amersfoort e-mail, die verstuurd wordt naar 11.500 abonnees.

De gebruikte post voor Facebook

Resultaten

Met de posts over de ballonvaart hebben we via onze social kanalen meer dan 65.000 mensen bereikt. Op Facebook was de betrokkenheid erg hoog. Veel mensen lieten een positieve reactie achter voor de culturele instellingen. Uiteindelijk hebben 1395 mensen zich aangemeld voor de winactie.

Wil je meer weten? Kijk dan op www.tijdvooramersfoort.nl/ballonvaart of stuur je vraag naar [email protected]