De culturele instellingen zetten een stip op de horizon met Connecting Lights

Citymarketing Amersfoort heeft in samenwerking met Stadsprogrammering033, Gemeente Amersfoort en de Amersfoortse culturele instellingen meegeholpen aan de lancering van het evenement Connecting Lights. Op vrijdag 2 en zaterdag 3 april werd vanaf zeven locaties de hemel verlicht met lichtstralen. Hiermee hebben de culturele instellingen letterlijk een stip op de horizon gezet. Naast het lichtproject konden Amersfoorters het gehele paasweekend genieten van een online programma.

De initiatiefnemer van het evenement, stadsprogrammeur Isaäk Hofland, heeft Citymarketing in een vroeg stadium gevraagd om mee te denken over de communicatie. Op zijn verzoek hebben we onder andere de website Connecting Lights opgezet.

Interactie met amersfoorters

Voor het evenement is de interactie opgezocht met de inwoners. Zij hebben de kleur van de lichtstralen van het laatste half uur gekozen. Alle kleuren waarop gestemd kon worden, zijn gebaseerd op Amersfoort, zoals FLUOR Geel, Mondriaan Style en Ga Los In Het Bos (Into the Woods). Uiteindelijk is er ruim 1.000 keer gestemd en kwam de kleur Rainbow Pride als winnaar uit de bus.

promotie

Voor de promotie hebben we onze social media kanalen ingezet, waar we op Facebook en Instagram een groot bereik hebben (resp. 42.000 en 17.000 volgers)  Daarnaast is Connecting Lights meegenomen in deze speciale editie van onze e-mailmarketing (11.500 abonnees). Ook staat het evenement in de huis-aan-huiskranten (met een bereik van 133.000 huishoudens), waarin we onze pagina onlangs een metamorfose hebben gegeven.

Krachtige video

Vlak voor de start van Connecting Lights kwam er nog een promotievideo online. Deze video gaf de boodschap van het initiatief extra kracht. In totaal heeft de video binnen twee dagen meer dan 80.000 mensen bereikt! En daar komt het bereik van onze partners nog bij.

ook voor de horeca

Ook aan de horeca is gedacht. De Amersfoortse restaurants die onze steun hard nodig hebben, staan op een rijtje in deze blog. Zo werden inwoners niet alleen opgeroepen om te genieten van Connecting Lights, maar ook om een heerlijk diner of verrukkelijke borrelhapjes van een lokale ondernemer te bestellen.

Resultaten

In totaal is de landingspagina van Connecting Lights 12.000 keer bekeken en 3.500 mensen hebben het programma bekeken. Op social media hebben alle partners het initiatief gedeeld. Dit heeft ervoor gezorgd dat bijna de helft van de paginaweergaven vanuit social afkomstig was. Een mooi staaltje samenwerking! Tijdens het evenement zijn er vele prachtige foto’s van de lichtstralen via social media gedeeld door onze volgers.

Wil je meer weten? Kijk dan op www.connectinglights.nl of stuur je vraag naar [email protected]