content blog citymarketing

Een kijkje in de keuken bij Citymarketing Amersfoort: het maken van blogs

Citymarketing Amersfoort is continu bezig om Amersfoort op de kaart te zetten bij het grotere publiek. Eén van de dingen die we daar actief voor doen, is het creëren van unieke blogs. Regelmatig brengen we dan ook een bezoek aan onze Amersfoortse partners, om op de hoogte te blijven van wat er speelt en om ideeën op te doen voor het schrijven van blogs.

In 2020 hebben we maar liefst 49 blogs online gezet op Visit Amersfoort, die op een speelse manier inspelen op de diverse thema’s binnen onze stad. Wat je je hierbij kunt voorstellen? Een serie blogs over shoppen, eten & drinken, kunst & cultuur en activiteiten in Amersfoort. Het beeldmateriaal maken we vaak zelf. Zo schreef Citymarketeer Mylena onlangs een blog over haar bezoek aan het Mondriaanhuis, met eigen geschoten beelden.

Behind the scenes Citymarketing

‘Behind the scenes’ bij ons bezoek aan het Mondriaanhuis

We schrijven graag over nieuwe tentoonstellingen en activiteiten binnen onze stad, omdat we dit kunnen promoten bij het (Amersfoortse) publiek. In samenwerking met Kunsthal KAdE heeft Citymarketing Amersfoort afgelopen jaar de tentoonstellingen Tell Me Your Story en This Is America | Art USA Today onder anderen met zelfgeschreven blogs gepromoot. We mochten een kijkje nemen vóór de officiële opening en dit delen met onze volgers.

Een aantal andere blogs die we hebben geschreven zijn het Rondje van de Stad, een vintage-winkels-route en Amersfoort: de meest fotogenieke stad. Hiermee willen we het publiek prikkelen om onze prachtige stad eens te bezoeken.

Begin deze maand zijn we ook begonnen met het schrijven van blogs voor Tijd voor Amersfoort. Onlangs is daar de blog ‘Amersfoortse cadeaus’ verschenen. De focus ligt hier meer op het bereiken van onze eigen inwoners.