De online marketing wereld staat nooit stil. Als online marketeer is het daarom goed om op de hoogte te zijn van de laatste veranderingen. Eén van die veranderingen is de komst van Google Analytics 4. Om niet achter de feiten aan te lopen, organiseerde Citymarketing Amersfoort een masterclass van Felipe Wesbonk voor de cultuurpartners. 

Niet alleen komen er dagelijks nieuwe programma’s en apps bij, ook diegene waar je als marketeer al jaren mee werkt veranderen continu. Met de Growth Hacking club, bestaande uit de culturele partners van Citymarketing, zorgen we ervoor dat we blijven leren.

Toen het nieuws naar buitenkwam dat Google Analytics een nieuwe versie kreeg, zat er dus maar één ding op: een nieuwe masterclass!

GOOGLE ANALYTICS: WAT?

Mocht je er niet bekend mee zijn: marketeers gebruiken Google Analytics (GA) om het gedrag van de bezoekers op hun website te meten. Je ziet onder andere hoeveel bezoekers er op welke pagina zijn geweest en wat hun verdere gedrag op je website is. Waar klikken ze naar door en welke conversies zijn er? Handig om te checken als je het resultaat van je online campagnes en het succes van je website wilt weten!

DE MASTERCLASS GA4

Een nieuwe versie van GA (Google Analytics 4, GA4) heeft dus een grote impact op de data-analyses en dashboards. Niet alleen ziet GA4 er anders uit, er verdwijnen ook bepaalde statistieken en er komen nieuwe statistieken bij. Zo leerden we dat GA4 zich nog meer gaat richten op de betrokkenheid van de bezoeker op jouw website. Erg interessant en waardevol natuurlijk!

Met de kennis van de masterclass kunnen Citymarketing Amersfoort en haar culturele partners dus nog beter het gedrag van de bezoekers op hun websites analyseren. Op basis daarvan kan er geoptimaliseerd worden en daardoor vindt de ‘online bezoeker van Amersfoort’ precies dat waar hij/zij naar op zoek is.