Hij staat live: de nieuwe website van Tijd voor Amersfoort

Yesss! Tijd voor een (digitaal) feestje. Na hard werken en zwoegen kunnen we het nieuws ein-de-lijk met jullie delen: de nieuwe website van Tijd voor Amersfoort staat live. Met een gloednieuw design, frisse content en tof beeldmateriaal kunnen we Amersfoorters en de landelijke doelgroep nog beter bedienen. En ook niet geheel onbelangrijk: laten zien hoe bijzonder onze stad is.

De oude website sloot niet meer aan bij de doelgroep en doelstellingen van Citymarketing Amersfoort. Dankzij de nieuwe website gaat Citymarketing mee met de laatste ontwikkelingen op online gebied. Zo is het ontwerp van de website volledig gericht op mobile first. Ook is integratie van videocontent door de gehele website mogelijk.

Ronde vormen en Amersfoortse kleuren

Het design van de nieuwe website heeft een hippe en speelse uitstraling, dat met name gecreëerd wordt door de ronde vormen binnen het ontwerp. Achter de kleuren die op de website gebruikt worden, zit een verhaal. Deze zijn namelijk geïnspireerd op de kleuren van onze stad. Denk aan de stadsmuren, daken en Amersfoortse natuur.

Blijven ontwikkelen

Om de website te blijven voorzien van de juiste content en zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, schakelen we onder andere de hulp in van onze culturele partners. Op 1 juni gaan we samen de website doorlopen, om zo te achterhalen wat er beter kan en waar veranderingen nodig zijn. Zo blijven we het platform ontwikkelen en kunnen we Amersfoort op de meest effectieve manier op de kaart zetten bij het publiek.

Huis-aan-huiskrant en e-mailmarketing

Citymarketing is bezig met het doorvoeren van het design in andere communicatie-uitingen. Zo sluiten al onze middelen goed bij elkaar aan. Onlangs heeft de wekelijkse pagina voor de huis-aan-huiskrant een metamorfose gekregen. Benieuwd? In onderstaande afbeelding zie je de voorjaarseditie.

Ook de huisstijl van de e-mails wordt aangepakt. Binnenkort zullen de 11.500 abonnees van de Tijd voor Amersfoort e-mails een gloednieuwe mailing in hun postvakje ontvangen. Hierover praten we jullie snel bij!

Heb jij nog tips, aanpassingen of opmerkingen voor onze website? Laat het ons dan gerust weten via [email protected].

* Bij de voorbereiding van de nieuwe website heeft Citymarketing Amersfoort de hulp ingeschakeld van Bikkelhart en de samenwerking opgezocht met Insiders.