Locatie Amersfoort

Doel: het verbeteren van het imago van regio Amersfoort als zakelijke ontmoetingsplek

In Amersfoort zijn vergaderingen, congressen, beurzen en andere zakelijke evenementen goed voor 44% van de inkomsten uit toerisme. Het zakelijk toerisme is zo een belangrijke bron van inkomsten voor veel culturele- en leisure-instellingen waaronder hotels en andere horeca. Bovendien bestaan organisatoren en bezoekers van zakelijke meetings & events voor een belangrijk deel uit de kerndoelgroep van Citymarketing Amersfoort.

Locatie Amersfoort

Samen met partners uit de zakelijk toeristische sector is in 2010 een marketingplan geschreven en tot uitvoer gebracht om meer zakelijke evenementen naar Amersfoort te halen. De campagne ‘Locatie Amersfoort – Where Minds Meet’ heeft inmiddels ruim 50 partners uit de hele regio en is bekroond met de Citymarketing Innovatie Award 2012. De doelstelling was om in 2012 een groei van 5% t.o.v. 2010 te realiseren, en een toename van 62 afgeleide voltijdbanen. Mede dankzij de campagne is er een groei van maar liefst 19% gerealiseerd, ofwel jaarlijks € 15 miljoen aan extra inkomsten! De doelstelling is dus ruimschoots behaald. De komende jaren willen we wederom een flinke groei realiseren.

In 2013 steeg Amersfoort van de zevende naar de vijfde plek in de ‘top 10 van meest aantrekkelijke steden voor zakelijke ontmoetingen’.  De waardering van zakelijke reizigers geldt vooral voor de goede bereikbaarheid van Amersfoort, de centrale ligging en het aanbod van orginele en kwalitatief goede locaties voor zakelijke ontmoetingen.
(bron: TNS NIPO, ZakenreizigersOnderzoek 2014, in opdracht van Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, maart 2014)

Voor het aanbod aan congres- en vergaderlocaties, zie www.locatieamersfoort.nl

Lees online het magazine ‘Where Minds Meet’ van Locatie Amersfoort.