Marketingcampagne: PITSTOP op de Stadsring

De Stadsring is niet bepaald een plek waar Amersfoorters graag komen of verblijven. Elke dag passeren vele auto’s over de Stadsring. Je hebt er niks te zoeken. Of toch wel? Gemeente Amersfoort heeft de samenwerking opgezocht met Citymarketing Amersfoort voor de marketingcampagne: PITSTOP op de Stadsring. Citymarketing ondersteunt in het ontwikkelen van de campagnepagina (onderdeel van Tijd voor Amersfoort). Het design van diverse uitingen (o.a. posters in de binnenstad), schrijven van wervende teksten & promotie via de Tijd voor Amersfoort nieuwsbrieven & socials.

Over PITSTOP

In het weekend van zaterdag 17 en zondag 18 september kun je een deel van de Stadsring heel anders beleven. Het deel tussen de kruising Utrechtseweg/ Utrechtsestraat en de kruising Molenstraat/ van Asch van Wijkstraat is dan verkeersvrij. Iedereen is op die dagen welkom om de locatie te gebruiken als persoonlijke PITSTOP, maar dan… zónder auto, brommer of ander gemotoriseerd voertuig. Het hele weekend vormt de Stadsring een podium voor muziek, dans of theater, sport en spel. Amersfoort treedt zo in de voetsporen van andere steden in en buiten Nederland waar verkeersvrije dagen altijd ware volksfeesten zijn.

Op PITSTOP geven Amersfoorters hun ideeën zelf een plek. Er is geen vast programma. Inwoners bepalen zelf wat ze willen doen én ze organiseren dit ook zelf. Amersfoorters kunnen hun idee aanmelden via de campagnepagina op Tijd Voor Amersfoort.

PITSTOP is tevens de aftrap van de Mobiliteitsweek Utrecht (16 t/m 23 september). Inwoners uit Amersfoort en de provincie Utrecht worden in deze week uitgedaagd uit een ‘gewoonte’ te stappen en gestimuleerd om op een andere manier naar de binnenstad te reizen. Want duurzame mobiliteit is een win-winsituatie voor iedereen. Of je nu fietst naar werk, forenst met het openbaar vervoer, leert fietsen of anderen daarmee helpt.