Citymarketing Amersfoort helpt bij sterkere positionering Amersfoortse deelgebieden

Citymarketing Amersfoort helpt bij sterkere positionering Amersfoortse deelgebieden


Één van de dingen die de Amersfoortse binnenstad bijzonder maakt, is dat de deelgebieden ieder hun eigen sfeer, bezienswaardigheden, activiteiten, verhalen en geschiedenis herbergen. Stichting Citymarketing Amersfoort heeft een deelgebieden campagnepagina gemaakt waarop bezoekers kennis kunnen maken met het bestaan van de twaalf deelgebieden. Door de individuele positionering van ieder deelgebied te versterken, komt de gehele binnenstad meer tot leven. Met als uitkomst een vitaal stadshart.

INTERACTIEVE KAART

Citymarketing Amersfoort heeft een interactieve kaart ontwikkeld die een eerste impressie geeft van elk van de deelgebieden: Mondriaankwartier, Museumkwartier, Keikwartier, De Kamp, De Hof, Lieve Vrouwekerkhof, Appelmarkt / Groenmarkt, Sint Jorisplein, Langestraat, Krommestraat, De Nieuwe Stad en Eemplein. Deze kaart is opgenomen op de algemene deelgebieden-pagina.

Tijdens een creatieve sessie met Maikel Gijzen (Centrummanager Amersfoort), Maurice van de Brug (Citymarketing Amersfoort) en de verschillende deelgebieden werd in kaart gebracht wat nu écht karakteristiek is voor ieder deelgebied. Vervolgens heeft Citymarketing Amersfoort een plan gemaakt om de -naar voren gekomen- identiteiten te communiceren richting het publiek. Onder meer door het inrichten van een aparte pagina voor ieder deelgebied.

KARAKTERISTIEKE DEELGEBIED-PAGINA’S

Op deze pagina’s is het unieke karakter van ieder deelgebied voelbaar in tekst en beeld. Zo worden er blogs geschreven over onderwerpen als cultuur, horeca en winkelen. Hier zetten we gastblogger Christel Rengers voor in. De pagina’s worden de komende maanden aangevuld en gefaseerd gepromoot. De Krommestraat-pagina was al eerste aan de beurt. De promotie van de andere deelgebieden volgt de rest van het jaar.

VIDEO-IMPRESSIE: EEN DAGJE MEE NAAR…

Iedere pagina wordt aangevuld met een YouTube video waarin presentatrice Lysanne de kijker een dagje meeneemt door het betreffende deelgebied. In de Krommestraat video is bijvoorbeeld te zien dat er in dit gezellige straatje een hoop lokale winkels, boetiekjes én sfeervolle horecagelegenheden te vinden zijn. Ook is er een YouTube video gemaakt over de rondvaarten van Waterlijn Amersfoort. Beide video’s zijn geadverteerd op YouTube en Instagram. Verder is er op TikTok een reel geadverteerd over het winkelaanbod.

BLOGS VOL VERBORGEN SCHATTEN

Naast een video worden de deelgebied-pagina’s gevuld met blogs vol inspiratie en verborgen schatten. Deze blogs laten zien dat er in deze bijzondere gebieden meer te ontdekken valt dan winkelen. Voor de Krommestraat zijn er blogs geschreven over de horecawinkelscultuur en de rondvaarten van Waterlijn Amersfoort. Deze blogs zijn geadverteerd op Facebook en Instagram. Ook zal er op iedere pagina een plattegrond van het gebied worden opgenomen met daarin gemarkeerd waar de genoemde highlights te vinden zijn.

De komende maanden staan alle andere deelgebieden op de planning voor individuele promotie. Houdt het in de gaten!