Op afstand, maar toch samen, het vertrouwde Koningsdag-gevoel in Amersfoort!

Op 27 april werd Koning Willem-Alexander 54 jaar. Ook dit jaar vierden wij zijn verjaardag thuis. Desondanks was er tijdens Koningsdag van alles in de (binnen)stad te beleven. Amersfoortse ondernemers kwamen met originele oranjehapjes, dinerboxen en activiteiten. Daarnaast was er een speciaal beiaardconcert: het ‘033 Oranje Concert’. Zo konden inwoners op afstand, maar toch samen, het vertrouwde Koningsdag-gevoel ervaren.

Citymarketing Amersfoort heeft samen met de gemeente Amersfoort de communicatie rondom deze feestdag verzorgd. Zo is de Koningsdag-website geüpdatet (9.300 paginaweergaven), zodat het programma voor 2021 met het Amersfoortse publiek gedeeld kon worden.

033 Oranje Concert

Gezellige muziek hoort nou eenmaal bij Koningsdag. Daarom werd tussen 14:00 en 15:00 uur een speciaal beiaardconcert vanuit de Onze Lieve Vrouwetoren gegeven.

Voor het beiaardconcert is de interactie opgezocht met de inwoners. Zij konden stemmen op hun favoriete nummer(s). In totaal is er meer dan 1000 keer gestemd. Deze nummers klonken uit de toren:

  • Lady Gaga & Bradley Cooper – Shallow
  • Adele – Skyfall
  • The Beatles – Let It Be
  • Stevie Wonder – Sir Duke
  • Armin van Buuren – This Is What It Feels Like

Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de fijne samenwerking met stadsbeiaardier Christiaan Winter, docent aan de Nederlandse Beiaardschool in Amersfoort.

Op Koningsdag zelf kreeg Citymarketing Amersfoort een kijkje achter de schermen:

Drie feestelijke oranje blogs!

De ondernemers in onze stad zitten niet stil en kwamen met allerlei zoetigheden, maaltijden en activiteiten voor Koningsdag. Na een uitvraag via social media, heeft Citymarketing deze acties samengevoegd in drie feestelijke blogs. Deze zijn bijna 9.000 keer gelezen. Benieuwd naar de blogs? Hier vind je ze terug:

 

 

 

Promotie

De verschillende activiteiten en blogs zijn o.a. via social media gepromoot. Daarnaast is er een speciale editie van de huis-aan-huiskrant geweest (met een bereik van 133.000 huishoudens) en hebben we in samenwerking met de gemeente Amersfoort een feestelijke oranje-omslag aan de krant toegevoegd. Ook is er een Koningsdag e-mail uitgegaan naar de 11.500 abonnees van Tijd voor Amersfoort. 

 

Citymarketing Amersfoort is continu bezig om de stad op de kaart te zetten bij het grotere publiek. Ook voor komende feestdagen gaan we weer leuke content creëren. Wil jij als ondernemer hier ook in worden meegenomen? Stuur ons dan een mail via [email protected] of houd onze socials in de gaten.