Artikel in Ondernamen over strijd om jong talent

Het speelt in heel Nederland: Krapte op de arbeidsmarkt. Ook regio Amersfoort heeft er mee te maken. Ondernemers hebben moeite met personeel vinden terwijl er voor werkzoekenden een wereld open ligt. Toch is het in Amersfoort nog relatief makkelijk om personeel te vinden, ‘Talentvol personeel kiest eerder voor een baan op een plek met een goed imago’. Citymarketing plaatste hierover een artikel in het zakelijk magazine OnderNamen Amersfoort.

In het artikel, dat nu ook online te vinden is, lees je hoe Citymarketing Amersfoort probeert te helpen bij deze uitdaging voor het bedrijfsleven. Citymarketing zorgt voor een goed imago van de stad en regio, om op deze manier jong talent aan de stad en regio te binden. Daartoe werd in het verleden Amersfoort gepromoot als aantrekkelijke regio om in te wonen, wat nu nog steeds zijn vruchten afwerpt. Door de huidige druk op de woningmarkt ligt de focus van Citymarketing tegenwoordig meer op het promoten van cultuur en recreatiemogelijkheden, maar bijvoorbeeld ook op het promoten van de onderwijsinstellingen.

Lees het volledige artikel op de website van OnderNamen