Training Online Marketing Strategie

Gastcollege over ‘Bezoekmotieven Belgische toerist’ voor Princess Hotel Amersfoort

Stichting Citymarketing Regio Amersfoort heeft begin april een gastcollege over de Belgische toerist gegeven aan meerdere collega’s van Princess Hotel Amersfoort. Daarmee heeft de stichting het startschot gegeven om haar kennis met lokale en regionale ondernemers te delen.

Wat vindt de Belgische toerist dan belangrijk?

“De Belgische toerist komt voornamelijk naar Amersfoort om te fietsen en houdt van openluchtrecreatie. Denk daarbij aan het bezoeken van de historische binnenstad en een wandeling of fietstocht door één van de drie aangrenzende natuurgebieden”, aldus Nico de Jong (Online Marketing Specialist van Citymarketing).

“Erg leuk college gehad! Duidelijk verteld en ik vond het erg interessant. Daarnaast maakt de quiz het heel ontspannen en houdt het mensen bij de les.”

Uit eerder gepubliceerd onderzoek blijkt tevens dat de Vlaming houdt van lezen, relaxen, het stadsleven, excursies en culturele uitstapjes zoals musea & bezienswaardigheden. Hoe de Vlaming dan naar Amersfoort komt? “Voornamelijk met de auto”, vervolgt De Jong. Uit het onderzoek blijkt tevens dat regio Amersfoort al bekend is onder de Vlamingen. Meer dan driekwart van de respondenten was bekend met Amersfoort en meer dan de helft is zelfs al eens in Amersfoort geweest. Lees het complete onderzoek hier.

Ook alles weten over de Belgische toerist? Laat het ons weten via [email protected].