Nieuw bestuurslid Citymarketing: Walrick Halewijn

Walrick HalewijnIn maart 2015 is Walrick Halewijn toegetreden tot het bestuur van de Stichting Citymarketing Regio Amersfoort. Hij zal zich met name inzetten om de samenwerking met en binnen het Stadshart van Amersfoort te versterken en ook de samenwerking met de horeca en detailhandel uit de rest van de regio tot stand te brengen.Met het verbinden van ondernemers steekt Walrick graag in op elkaar informeren, in elkaars keuken mogen kijken en leerzame workshopavonden over bijvoorbeeld e-marketing aanbieden voor zowel horeca als detailhandel.

Onlangs vierde Walrick het 10-jarig jubileum van zijn ‘Stadscafé De Observant’, naast een ontmoetingsplek voor politiek en cultuur, ook een gewilde trouw- en vergaderlocatie. Walrick: “Wij zijn met De Observant al jarenlang een trouwe partner van de Stichting Citymarketing. We hebben in die tijd Amersfoort zien uitgroeien tot een toeristische trekpleister, ook op het gebied van zakelijke evenementen en bijeenkomsten. Vroeger werd nog wel eens gesproken over Amersfoort als ‘het best bewaarde geheim van Nederland,’ dat geheim is inmiddels wel ontsloten.”

“Toch liggen er nog meer dan voldoende uitdagingen,” aldus Walrick. “Zo is het consumentengedrag de laatste jaren radicaal aan het veranderen, onder meer door de invloed van internet en e-commerce. Dit heeft grote gevolgen voor de binnensteden, winkelcentra en horeca. De ondernemers zullen hier op in moeten spelen. Met de inzet van Citymarketing willen we ervoor zorgen dat we de nodige inkomsten uit zowel recreatief als zakelijk toerisme naar onze regio halen. Dit is nodig om de voorzieningen op het gebied van cultuur, horeca en retail in stand te houden.”

Walrick Halewijn heeft 30 jaar ervaring als (horeca-)ondernemer en was jarenlang voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland afdeling Amersfoort. Naast Stadscafé de Observant runt hij ook de horeca van Kunsthal KAdE en het Eemhuis. “Ik zit met deze horecagelegenheden precies op de scheiding tussen de Middeleeuwse, historische binnenstad en het nieuwe architectonische Eemplein en Oliemolenkwartier. Dit symboliseert voor mij de kruising waar we als maatschappij voor staan. Gebruikmakend van onze rijke historie, zijn we klaar voor een toekomst van groei.”

Walrick op LinkedIn: nl.linkedin.com/in/walrick/en
Walrick op Twitter: @walrickhalewijn