Op weg naar Vakantiesalon Vlaanderen

nederland-op-vakantiesalon-300x201

 

België is toch wel het leukste dichtbijgelegen buitenland. En daarom gaan we in januari met een groot aantal partners naar de Vakantiesalon Vlaanderen in Antwerpen. Een beurs waar we aan de meer dan 80.000 bezoekers willen laten weten wat er allemaal in Amersfoort en omstreken te beleven valt.

Citymarketing organiseert de deelname als exposant aan de Vakantiesalon Vlaanderen. Samen met de culturele erfgoedpartners: Huis Doorn, Het Utrechts Archief, Museum Flehite, Belgenmonument, Waterliniemuseum Fort Vechten, Erfgoedpartners Zeist en Kasteel Amerongen promoten we hier de herdenkingsactiviteiten aan de Eerste Wereldoorlog in onze regio. De VVV’s Amersfoort, Leusden, Bunschoten-Spakenburg en aanverwante partners verleiden beursbezoekers tot een verblijf in onze mooie regio en te genieten van alles wat die regio te bieden heeft.

Waarom deelnemen aan Vakantiesalon Vlaanderen

Vakantiesalon Vlaanderen is de grootste beurs in de regio die bijna ¾ van alle Belgische vakantie-uitgaven vertegenwoordigt. Het is de grootste beurs in de regio met een bezoekersaantal in 2014 van meer dan 80.000. Deelname aan Vakantiesalon Vlaanderen is een uitstekende gelegenheid om de regio en activiteiten bij het brede Vlaamse publiek bekend te maken. De beurs geeft ons ook de gelegenheid om de Vlaamse media uit te nodigen, onze persmap te verspreiden en arrangementen aan te bieden.

De Vlaamse regio is goed voor 65% van alle vakanties van de Belgen. Daarbij is de Vlaming reislustig en kiest voor gemiddeld 2 korte of lange vakanties per jaar. Met een vakantieparticipatie van 74,2% is Vlaanderen een van de meest reizende regio’s van Europa. Belgen zien Nederland over het algemeen als een bestemming voor de wat kortere vakantie. Als zij in Nederland zijn, zijn zij op zoek naar variatie en willen zij graag quality time met hun gezelschap. Het aanbod en de aandacht van de culturele erfgoedinstellingen voor de Eerste Wereldoorlog zijn daar nog onbekend en te ver om de toeristen over te halen voor een dagbezoek. Op de Vakantiesalon Vlaanderen verleiden we de beursbezoekers om een weekend of een midweek in onze mooie regio door te brengen.

‘Den Groote Oorlog’

Ook staan in België de jaren 2014 – 2018 in het teken van de herdenking van de Eerste Wereldoorlog. Er is onder Belgen niet alleen een groeiende interesse voor de Grote Oorlog, maar er is ook belangstelling voor het verkennen van die oorlog. Herdenken draait altijd rond het ‘levend houden van herinneringen’ en dat kan op veel manieren, waaronder het bezoeken van toeristische en culturele initiatieven die in onze regio plaats vinden.

Holland Paviljoen

Als exposant maken wij deel uit van het Holland Paviljoen (i.s.m NBTC). Dit Paviljoen is met een oppervlakte van ca. 1000 m2 het grootste paviljoen op de beurs. De Vakantiesalon Vlaanderen vindt plaats van 22 tot 26 januari 2015 in de Antwerp Expo.