Weekendje weg Amersfoort

Succesvolle campagne samen met Weekendjeweg.nl

In de maand september hebben Citymarketing Amersfoort, VVV Amersfoort en Weekendjeweg.nl campagne gevoerd om meer toeristen voor een lang weekend in Amersfoort te mogen verwelkomen. Meer dan 835.000 mensen in Nederland en België werden bereikt. Het aantal boekingen via Weekendjeweg.nl is met 18% gestegen ten opzichte van voorgaande maanden.

De hotels in Amersfoort reageren verheugd op de aandacht voor regio Amersfoort en juichen de samenwerking toe. Mirjam Reitsma, manager bij Princess Hotel Amersfoort: “Natuurlijk ben ik blij met de extra promotie voor Amersfoort. Voor zowel binnenlandse als buitenlandse toeristen is er zoveel te zien, te doen en te beleven. De omgeving van Amersfoort is in alle seizoenen aantrekkelijk. Zo is het bos van de Utrechtse Heuvelrug in de herfst zo kleurrijk!”

Beleef Amersfoort

Onder de noemer ‘Beleef Amersfoort’ werden mensen in Nederland en België benaderd om een hotel in Amersfoort te boeken. Een aantal boekers werd getrakteerd op de Amersfoort Citycard waarmee ze de stad optimaal konden beleven en genieten van hun weekendje weg in Amersfoort. Er is onder andere campagne gevoerd via Facebook, e-mailnieuwsbrieven, Twitter en online advertenties. “De campagne heeft veel mensen bereikt in binnen- en buitenland. Zo werd een bericht op Facebook in één week tijd door meer dan 100.000 mensen bekeken”, aldus Nico de Jong – online marketing specialist bij Citymarketing.

Hoe de samenwerking een vervolg krijgt, wordt de komende maanden bepaald door de drie organisaties.