Amersfoortse cultuurmakers aan het woord: podcast ‘Tijd voor Cultuur’

Corona heeft grote gevolgen gehad voor de culturele en creatieve sector. Toch bleef het licht nog steeds branden in cultureel Amersfoort. Met maatwerk- en projectsubsidies konden artiesten, kunstenaars, theaters en musea versneld en laagdrempelig extra geld krijgen vanuit de gemeente. Wat hebben ze met dit geld gedaan? Zijn ze weer opgekrabbeld uit de crisis en wat kunnen we volgend jaar dan weer verwachten? Je hoort het allemaal in de nieuwste podcast ‘Tijd voor Cultuur’: www.tijdvoorcultuur.nl.

Continue Reading

Buitenreclame voor de stad Amersfoort

Citymarketing Amersfoort probeert in deze moeilijke periode haar partners toch onder de aandacht te brengen bij het publiek. In de maanden november en december wordt, naast de gebruikelijke middelen én kanalen, ook ingezet op buitenreclame. Zo zijn er Hoffman Outdoor borden geplaatst bij de toegangswegen van de stad en worden videobeelden van Amersfoort weergegeven op digitale schermen door heel Nederland.

Continue Reading

Ben jij erbij? Volg onze gratis Instagram cursus(sen)

Tegenwoordig is het van groot belang om als bedrijf of organisatie goed zichtbaar te zijn op social media. Om samen te leren en social media optimaal in te zetten, organiseert Citymarketing Amersfoort meerdere Instagram cursussen. In elke cursus komen diverse onderdelen van Instagram aan bod. Amersfoortse ondernemers, culturele instellingen en toeristische partners kunnen hier gratis aan deelnemen.

Continue Reading

Videocampagne: Gezond Stedelijk Leven in Amersfoort

In Amersfoort werken partners van overheden, bedrijven en kennisinstellingen samen aan het creëren van gezond stedelijk leven voor alle mensen en organisaties. Een regio waar gezondheid centraal staat in alles wat we doen. En waar duurzaamheid de norm is, juist door aandacht te hebben voor gezond stedelijk leven voor iedereen. Citymarketing Amersfoort sloeg de handen ineen met het Amersfoort Business team, om de duurzame boodschap van Amersfoort te versterken met een pakkende videocampagne!

Continue Reading

Schilderwedstrijd (Mondriaan 150) videocampagne: toon lef!

Volgend jaar vieren we Mondriaan 150. Amersfoortse bedrijven, ondernemers en culturele instellingen organiseren allerlei activiteiten in onze stad. Het Mondriaanhuis heeft zelfs een landelijke schilderwedstrijd opgezet. Om deze grootschalig onder de aandacht te brengen door heel Nederland, is een samenwerking tussen Citymarketing Amersfoort en het Mondriaanhuis ontstaan. En daaruit ontstond een kunstzinnige video.

Continue Reading

Sporten krijgt eigen plek op Tijd voor Amersfoort

Amersfoort is rijk aan sportevenementen. Met terugkerende evenementen als Marathon Amersfoort, LaVuelta033, Obstaclerun Amersfoort en Keistad Fietsfestival dragen we met onze stad bij aan een sportief en gezonde wereld. Om het sportieve aanbod beter zichtbaar te maken, heeft Citymarketing Amersfoort de webpagina www.sportenamersfoort.nl gelanceerd. Neem vooral een kijkje en ontdek wat Amersfoort op sportief vlak allemaal te bieden heeft.

Continue Reading

Stationsgebied Amersfoort gepromoot in magazine én video!

Dagelijks stappen er ruim 43.000 mensen op de trein via station Amersfoort Centraal. Allemaal komen ze door het stationsgebied, een stuk Amersfoort dat een grote verandering te wachten staat. Het stationsgebied is een prachtige werklocatie in ontwikkeling. Daarom besloot het Amersfoort Business Team om samen met Citymarketing Amersfoort, dit gebied verder op de kaart te zetten!

Continue Reading

Oriëntatiemarkt MBO

Citymarketing Amersfoort ging langs bij oriëntatiemarkt MBO Amersfoort 

Voor de één is het wat makkelijker dan voor de ander: een studiekeuze maken. Mavo-4 leerlingen van het Corderius College staan op het punt om hun vervolgopleiding te kiezen. De komende tijd zijn zij druk bezig met een profielwerkstuk. Hiervoor moesten zij een kort interview houden met studenten en beroepsbeoefenaars. Zo kunnen zij een bewustere studiekeuze maken.

Namens Citymarketing Amersfoort ging Chanou van Kalleveen (junior marketeer) langs op de oriëntatiemarkt om meer over marketing te vertellen.

Continue Reading

Citymarketing bundelt krachten met culturele festivals

Culturele festivals dragen bij aan de diversiteit, zichtbaarheid en dynamiek van Amersfoort. Ze zijn in staat om ook mensen van buiten de regio naar de stad te brengen. Om tot nog grotere hoogte te stijgen, zijn de Amersfoortse culturele evenementen gebaat bij meer samenwerking onderling, met de stad en met ondernemers. Citymarketing Amersfoort kwam samen met de culturele festivals met een plan.

Continue Reading

Heb jij hem al gezien? De culturele etalage in de Langestraat!

Steeds meer winkels in de Amersfoortse binnenstad staan leeg. Dat is niet goed voor de aantrekkelijkheid van de stad. Om dit tegen te gaan, is het project Leegstand en Beleving Binnenstad Amersfoort gestart. Centrummanager Maikel Gijzen, Henk Pullen (BijHein), Mondriaanhuis en Citymarketing Amersfoort slaan de handen ineen om een leegstaand pand om te toveren tot een culturele etalage. Doel van deze etalage: het promoten van de Amersfoortse musea en kunstenaars.

Continue Reading

Nieuwe collega: Tessa Vosskühler

Sinds 30 augustus 2021 heeft Citymarketing Amersfoort er een nieuwe stagiair bij: Tessa Vosskühler. Ze studeert Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam en gaat nu haar laatste jaar in. Tijdens haar stage wilt ze zich verder ontwikkelen als contentmaker en creatief tekstschrijver. Daarnaast zal ze meedenken over de strategische invulling van naderende campagnes door het schrijven van een marketingplan.

Continue Reading

Dit is Amersfoort Muziekstad!

Amersfoort is een échte muziekstad. Waar je ook komt: overal zie, voel en hoor je dit terug. Er is een uitgebreid aanbod aan (culturele) festivals, podia met livemuziek en muzikale hotspots. En dan hebben we het nog niet gehad over de ruimte die Amersfoortse initiatieven bieden aan talenten, zodat zij zich volop kunnen ontwikkelen. Het werd dan ook hoog tijd om muziek een prominente plek te geven op Tijd voor Amersfoort.

Continue Reading

Nieuwe website, huisstijl én fotoshoot voor de Ondernemersvereniging Binnenstad Amersfoort

Citymarketing en de OBA (Ondernemersvereniging Binnenstad Amersfoort) werken nauw samen om de binnenstad van Amersfoort verder op de kaart te zetten! Zo is er onlangs door beide partijen een creatieve sessie georganiseerd met de gebieden van de binnenstad. Het doel van deze sessie: samen nadenken over de marketing van de verschillende gebieden en daarmee een sterkere profilering van de binnenstad als geheel. Lees hier meer over de creatieve sessie.

Continue Reading

Amersfoort schittert in maar liefst 8 artikelen op indeBuurt

Deze zomer heeft Citymarketing Amersfoort de stad extra onder de aandacht gebracht bij het landelijke publiek. Het voornaamste doel? Laten zien dat Amersfoort zeker de moeite waard is om een dagje (of natuurlijk langer) te bezoeken. Halverwege juli zijn er acht artikelen online gezet bij de indeBuurt van diverse steden in Nederland: Enschede, Haarlem, Deventer, Den Bosch, Leiden, Utrecht, Delft en Zwolle.

Continue Reading

Nieuw e-mailsysteem voor onze nieuwsbrieven

Citymarketing Amersfoort heeft verschillende succesvolle nieuwsbrieven met in totaal meer dan 20.000 abonnees. Om met onze mailings nog beter aan te sluiten op zowel de behoefte van onze abonnees als onze behoefte om te blijven vernieuwen, zijn we onlangs overgestapt naar een gloednieuw e-mailsysteem. 

Continue Reading

Promotie van Nationale Onderwijsstad Amersfoort

Amersfoort mag zich in 2020-2021 ‘Nationale Onderwijsstad’ noemen en daar zijn we trots op! Onze stad heeft uitstekend lager- en voorgezet onderwijs. En de laatste jaren is er met de komst van de Hogeschool Utrecht en de universitaire opleiding SOMT ook een groeiend aanbod aan hoger onderwijs. Ook het opleidingsniveau van de inwoners van Amersfoort is veel hoger dan het landelijk gemiddelde. Liefst 49% van de beroepsbevolking heeft een HBO- of WO-opleiding afgerond.

Continue Reading

Cultuur krijgt vleugels: samenwerking met de culturele partners

Op vrijdag 18 juni werd in Nederland met een campagne gevierd dat de theaters, poppodia en andere culturele instellingen weer open mochten. Flint, De Lieve Vrouw, FLUOR en de Veerensmederij keken enorm uit naar dit moment. Vandaar dat zij een bijzonder cadeau weggaven: drie ballonvaarten voor twee personen. De ballonvaart is mede mogelijk gemaakt door Wiegers Ballonvaarten en Gemeente Amersfoort.

Continue Reading

No more posts.