Oriëntatiemarkt MBO

Citymarketing Amersfoort ging langs bij oriëntatiemarkt MBO Amersfoort 

Voor de één is het wat makkelijker dan voor de ander: een studiekeuze maken. Mavo-4 leerlingen van het Corderius College staan op het punt om hun vervolgopleiding te kiezen. De komende tijd zijn zij druk bezig met een profielwerkstuk. Hiervoor moesten zij een kort interview houden met studenten en beroepsbeoefenaars. Zo kunnen zij een bewustere studiekeuze maken.

Namens Citymarketing Amersfoort ging Chanou van Kalleveen (junior marketeer) langs op de oriëntatiemarkt om meer over marketing te vertellen.

Continue Reading

Citymarketing bundelt krachten met culturele festivals

Culturele festivals dragen bij aan de diversiteit, zichtbaarheid en dynamiek van Amersfoort. Ze zijn in staat om ook mensen van buiten de regio naar de stad te brengen. Om tot nog grotere hoogte te stijgen, zijn de Amersfoortse culturele evenementen gebaat bij meer samenwerking onderling, met de stad en met ondernemers. Citymarketing Amersfoort kwam samen met de culturele festivals met een plan.

Continue Reading

Heb jij hem al gezien? De culturele etalage in de Langestraat!

Steeds meer winkels in de Amersfoortse binnenstad staan leeg. Dat is niet goed voor de aantrekkelijkheid van de stad. Om dit tegen te gaan, is het project Leegstand en Beleving Binnenstad Amersfoort gestart. Centrummanager Maikel Gijzen, Henk Pullen (BijHein), Mondriaanhuis en Citymarketing Amersfoort slaan de handen ineen om een leegstaand pand om te toveren tot een culturele etalage. Doel van deze etalage: het promoten van de Amersfoortse musea en kunstenaars.

Continue Reading

Nieuwe collega: Tessa Vosskühler

Sinds 30 augustus 2021 heeft Citymarketing Amersfoort er een nieuwe stagiair bij: Tessa Vosskühler. Ze studeert Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam en gaat nu haar laatste jaar in. Tijdens haar stage wilt ze zich verder ontwikkelen als contentmaker en creatief tekstschrijver. Daarnaast zal ze meedenken over de strategische invulling van naderende campagnes door het schrijven van een marketingplan.

Continue Reading

Dit is Amersfoort Muziekstad!

Amersfoort is een échte muziekstad. Waar je ook komt: overal zie, voel en hoor je dit terug. Er is een uitgebreid aanbod aan (culturele) festivals, podia met livemuziek en muzikale hotspots. En dan hebben we het nog niet gehad over de ruimte die Amersfoortse initiatieven bieden aan talenten, zodat zij zich volop kunnen ontwikkelen. Het werd dan ook hoog tijd om muziek een prominente plek te geven op Tijd voor Amersfoort.

Continue Reading

Nieuwe website, huisstijl én fotoshoot voor de Ondernemersvereniging Binnenstad Amersfoort

Citymarketing en de OBA (Ondernemersvereniging Binnenstad Amersfoort) werken nauw samen om de binnenstad van Amersfoort verder op de kaart te zetten! Zo is er onlangs door beide partijen een creatieve sessie georganiseerd met de gebieden van de binnenstad. Het doel van deze sessie: samen nadenken over de marketing van de verschillende gebieden en daarmee een sterkere profilering van de binnenstad als geheel. Lees hier meer over de creatieve sessie.

Continue Reading

Amersfoort schittert in maar liefst 8 artikelen op indeBuurt

Deze zomer heeft Citymarketing Amersfoort de stad extra onder de aandacht gebracht bij het landelijke publiek. Het voornaamste doel? Laten zien dat Amersfoort zeker de moeite waard is om een dagje (of natuurlijk langer) te bezoeken. Halverwege juli zijn er acht artikelen online gezet bij de indeBuurt van diverse steden in Nederland: Enschede, Haarlem, Deventer, Den Bosch, Leiden, Utrecht, Delft en Zwolle.

Continue Reading

Nieuw e-mailsysteem voor onze nieuwsbrieven

Citymarketing Amersfoort heeft verschillende succesvolle nieuwsbrieven met in totaal meer dan 20.000 abonnees. Om met onze mailings nog beter aan te sluiten op zowel de behoefte van onze abonnees als onze behoefte om te blijven vernieuwen, zijn we onlangs overgestapt naar een gloednieuw e-mailsysteem. 

Continue Reading

Promotie van Nationale Onderwijsstad Amersfoort

Amersfoort mag zich in 2020-2021 ‘Nationale Onderwijsstad’ noemen en daar zijn we trots op! Onze stad heeft uitstekend lager- en voorgezet onderwijs. En de laatste jaren is er met de komst van de Hogeschool Utrecht en de universitaire opleiding SOMT ook een groeiend aanbod aan hoger onderwijs. Ook het opleidingsniveau van de inwoners van Amersfoort is veel hoger dan het landelijk gemiddelde. Liefst 49% van de beroepsbevolking heeft een HBO- of WO-opleiding afgerond.

Continue Reading

Cultuur krijgt vleugels: samenwerking met de culturele partners

Op vrijdag 18 juni werd in Nederland met een campagne gevierd dat de theaters, poppodia en andere culturele instellingen weer open mochten. Flint, De Lieve Vrouw, FLUOR en de Veerensmederij keken enorm uit naar dit moment. Vandaar dat zij een bijzonder cadeau weggaven: drie ballonvaarten voor twee personen. De ballonvaart is mede mogelijk gemaakt door Wiegers Ballonvaarten en Gemeente Amersfoort.

Continue Reading

Tijd voor een metamorfose: ons vernieuwde YouTube-kanaal

Tegenwoordig kunnen we niet meer om online video heen. Het is de toekomst van content marketing. Bij Citymarketing Amersfoort gaan we mee met de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied. Ons YouTube-kanaal was erg gedateerd en toe aan vernieuwing. De afgelopen weken hebben we ons kanaal weer een opfrisbeurt gegeven, zodat we via dit platform de doelgroep effectief kunnen bereiken. En met succes! Heb jij ons ‘nieuwe’ kanaal al gespot?

Continue Reading

Creatieve sessie met de gebieden van de binnenstad

Op 9 juni vond er een interactieve en creatieve sessie plaats met de gebieden van de binnenstad in de Amicitia concept store – art, deco & more. Deze sessie werd geïnitieerd door Maikel Gijzen (Centrummanager Amersfoort) en Maurice van de Brug (Citymarketing Amersfoort). De ondernemers gingen enthousiast aan de slag om de identiteiten uit te werken van de diverse gebieden: De Krommestraat, Mondriaankwartier, Keikwartier, De Hof, Sint Jorisplein, De Kamp, Lieve Vrouwenplein, Appelmarkt, Groenmark, Eemplein en De Nieuwe Stad.

Continue Reading

Samenwerken met Amersfoortse festivals aan een kei van een festivalstad!

Dat Amersfoort een kei van een festivalstad is, weten (bijna) al onze inwoners al. Maar hoe kunnen we het festivalaanbod nog beter onder de aandacht brengen bij het landelijke publiek? Door middel van www.amersfoortfestivals.nl natuurlijk! Alle (culturele) festivals in Amersfoort krijgen hier een eigen podium en worden zo online met elkaar verbonden. Om de pagina te voorzien van de juiste content, is nauw samengewerkt met de desbetreffende festivals.

Continue Reading

Hij staat live: de nieuwe website van Tijd voor Amersfoort

Yesss! Tijd voor een (digitaal) feestje. Na hard werken en zwoegen kunnen we het nieuws ein-de-lijk met jullie delen: de nieuwe website van Tijd voor Amersfoort staat live. Met een gloednieuw design, frisse content en tof beeldmateriaal kunnen we Amersfoorters en de landelijke doelgroep nog beter bedienen. En ook niet geheel onbelangrijk: laten zien hoe bijzonder onze stad is.

Continue Reading

Op afstand, maar toch samen, het vertrouwde Koningsdag-gevoel in Amersfoort!

Op 27 april werd Koning Willem-Alexander 54 jaar. Ook dit jaar vierden wij zijn verjaardag thuis. Desondanks was er tijdens Koningsdag van alles in de (binnen)stad te beleven. Amersfoortse ondernemers kwamen met originele oranjehapjes, dinerboxen en activiteiten. Daarnaast was er een speciaal beiaardconcert: het ‘033 Oranje Concert’. Zo konden inwoners op afstand, maar toch samen, het vertrouwde Koningsdag-gevoel ervaren.

Continue Reading

Pasen Citymarketing Amersfoort

Bijzondere paasdagen in Amersfoort met initiatieven van culturele instellingen en horeca

Op 4 en 5 april vierden we Pasen in Amersfoort. Met Connecting Lights zorgden de culturele instellingen het gehele paasweekend voor online entertainment bij de inwoners van de stad. Ook de Amersfoortse horeca pakte uit en kwam met allerlei lekkere hapjes, zodat Amersfoorters thuis van de paasdagen een feestje konden maken. Om de paasacties van onze horeca-helden te bundelen, heeft Citymarketing Amersfoort een oproep via Facebook en Instagram geplaatst. Het resultaat? Drie vrolijke paasblogs!

Continue Reading

De culturele instellingen zetten een stip op de horizon met Connecting Lights

Citymarketing Amersfoort heeft in samenwerking met Stadsprogrammering033, Gemeente Amersfoort en de Amersfoortse culturele instellingen meegeholpen aan de lancering van het evenement Connecting Lights. Op vrijdag 2 en zaterdag 3 april werd vanaf zeven locaties de hemel verlicht met lichtstralen. Hiermee hebben de culturele instellingen letterlijk een stip op de horizon gezet. Naast het lichtproject konden Amersfoorters het gehele paasweekend genieten van een online programma.

Continue Reading

Amersfoorters in beweging met Rondje Kunst & Beweging!

Citymarketing Amersfoort heeft meegewerkt aan de lancering van een kunstzinnige wandelroute samen met Gemeente Amersfoort, ondernemers in de binnenstad, kunstenaars en stadsdichters. De uitkomst? Tijd voor je Rondje Kunst & Beweging. Tijdens de wandeling kon je prachtige kunstwerken ontdekken in het centrum van Amersfoort. Van omgetoverde etalages tot gedichten op de muren van de stad. Alle kunstwerken zijn van Amersfoortse kunstenaars.

Continue Reading

No more posts.