Amersfoorts sentiment

 

citymarketing-berichten-sentiment-top-5-2015Het mag geen verrassing zijn: Amsterdam is de meest besproken stad van ons land. In twee maanden verschenen er meer dan een miljoen berichten over onze hoofdstad, goed voor ruim 300 miljoen euro aan PR-waarde. Maastricht is Nederlands favoriete stad en Den Haag is het minst populair. Dit blijkt uit media monitoring onderzoek van Clipit naar de grote steden van Nederland.

In zijn blog beschrijft Paul van der Zijde van Clipit de steden die zich bezig houden met hun uitstraling en reputatie en over hun ranking in diverse medialijsten. Midden tussen het geweld van steden als Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, laat Amersfoort van zich horen: Amersfoort staat bovenaan de sentiment top 5. Het meest positief wordt namelijk bericht over Maastricht en Amersfoort (beide 60%). “Amersfoort heeft de beste hotels van ons land, zo meldt Trivago in februari. Een mooie kans voor citymarketing en anderen die de stad een warm hart toedragen om op in te haken, en dat gebeurt dan ook gretig”, aldus Van der Zijde.