Campagnes van Citymarketing Amersfoort bereiken meer mensen in 2017

De campagnes voor het aantrekken van toeristen, bewoners en bedrijven zijn met 46% gegroeid naar bijna 7,4 miljoen contactmomenten. Vooral via social media, zoals Facebook en LinkedIn, heeft Amersfoort een groot bereik. Ook via e-nieuwsbrieven worden steeds meer mensen van informatie en inspiratie voorzien.

Niet alleen online wordt er goed gescoord, ook offline laten verschillende statistieken zien dat de stad en regio zich positief ontwikkelen. Zo mocht het Mondriaanhuis in twee maanden tijd 10.000 bezoekers ontvangen, is het aantal hotelovernachtingen verder gestegen en neemt de kantorenleegstand af door de vestiging van verschillende nieuwe bedrijven. Eerder dit jaar werd al bekendgemaakt dat de stad tevens in trek is bij nieuwe inwoners, vooral uit Amsterdam en Utrecht.

Kwartaalrapportage online contactmomenten Citymarketing Amersfoort - kwartaal 1 - 2017

Voor het team van Citymarketing is Facebook.com/Amersfoort nog altijd een van de belangrijkste media met bijna 5,5 miljoen contactmomenten. Of 2016 wordt overtroffen? Online Marketing Specialist Nico de Jong licht toe: “Het wordt steeds lastiger om met hetzelfde budget een groter bereik te creëren. Daarom blijven we inzetten op nieuwe kanalen, zoals Instagram en LinkedIn.”

Amersfoort Business

Voor de campagne van Amersfoort Business staan alle seinen op groen. De campagne groeit exponentieel op het gebied van online contactmomenten en ook het Amersfoort Business Team wordt goed gevonden door huidige ondernemers en toekomstig te vestigen bedrijven. Meerdere bedrijven zoals SciSports en Vesting Finance hebben onlangs voor Amersfoort gekozen.

Samenwerken, samenwerken, samenwerken

Partijen bij elkaar brengen en samenwerkingsverbanden opzetten blijft een belangrijk speerpunt van Citymarketing Amersfoort. Zo zette zij onlangs nog de samenwerking op met LinkedIn, Booking.com en RTL Z. “Het belangrijkste blijft echter de samenwerking met onze lokale en regionale ondernemers en inwoners. We hebben als stad en regio zo ontzettend veel te bieden, maar dat dienen we wel gezamenlijk uit te dragen. Samen staan we sterk”, aldus De Jong.

Verschillende campagnes

Citymarketing voert campagne onder verschillende noemers. Zo is Tijd voor Amersfoort gericht op het bevorderen van toerisme en richt Locatie Amersfoort zich op organisatoren van vergaderingen, events en congressen voor de zakelijk toeristische markt. De campagne Wonen in regio Amersfoort focust op het aantrekken van nieuwe inwoners en is Amersfoort Business ervoor bedoeld om bedrijven te behouden en aan te trekken om te vestigen.