Interview Dennis Sille: “Lastige tijden, maar Citymarketing blijft positief”

Met Koningsdag in Amersfoort en de tentoonstelling Maestro Van Wittel in Kunsthal KAdE gaat 2019 de boeken in als een succesjaar voor Citymarketing Amersfoort. De coronacrisis maakte aan dat succes tijdelijk een eind. Directeur Dennis Sille blijft positief zo blijkt uit een interview met De Stad Amersfoort: ,,We doen nu een stap achteruit om er straks weer twee vooruit te zetten.”

Dennis Sille is sinds 2007 Citymarketeer voor Amersfoort. In 2010 wordt hij directeur van de stichting Citymarketing Amersfoort en verhuist hij met zijn team naar de iconische boog achter het Eemplein. Jaren werken ze aan het goed op de kaart zetten van Amersfoort met als doel het vitaal houden van de stad. Daarvoor zijn bezoekers van buiten nodig, die worden onder andere binnengehaald met campagnes van de Amersfoortse citymarketeers. Naast de culturele profilering richt Citymarketing Amersfoort zich ook op het versterken van de economie en de werkgelegenheid. Dat gaat lang goed. Het succes wordt gemeten aan bezoekersaantallen van musea en theaters maar ook aan het aantal hotelovernachtingen.

Lees het volledige artikel op De Stad Amersfoort.