Tijd voor een metamorfose: ons vernieuwde YouTube-kanaal

Tegenwoordig kunnen we niet meer om online video heen. Het is de toekomst van content marketing. Bij Citymarketing Amersfoort gaan we mee met de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied. Ons YouTube-kanaal was erg gedateerd en toe aan vernieuwing. De afgelopen weken hebben we ons kanaal weer een opfrisbeurt gegeven, zodat we via dit platform de doelgroep effectief kunnen bereiken. En met succes! Heb jij ons ‘nieuwe’ kanaal al gespot?

Het oog wil ook wat

Op het YouTube-kanaal van Tijd voor Amersfoort vind je meer dan 55 video’s over onze stad. Om de vindbaarheid van de video’s te vergroten, zijn we aan de slag gegaan met het herschrijven van de videobeschrijvingen. Hier voegden we zoekwoorden aan toe, zodat YouTube-gebruikers onze video’s beter kunnen terugvinden.

Maar het oog wil natuurlijk ook wat. 😉 Daarom heeft ons kanaal een nieuw design gekregen. De thumbnails zijn aangepast en geordend aan de hand van categorieën. Door rekening te houden met het ontwerp van de website zorgen we voor consistentie in onze kanalen.

Ook niet geheel onbelangrijk: de thumbnails zorgen ervoor dat gebruikers eerder geneigd zijn om (door)te klikken. Het eindscherm, dat zichtbaar is na afloop van de video’s, zorgt voor meer clicks.

RESULTATEN

In minder dan een maand tijd hebben we al 80 abonnees erbij gekregen. Ook het aantal views is gestegen. Het nieuwe videomateriaal is al 70.000 keer bekeken.

Kom maar door met die videocontent!

In de toekomst willen we nóg meer met video gaan doen. Eind vorig jaar hadden we een videoshoot in samenwerking met Renger van Esveld. Deze beelden worden onder andere ingezet voor Vakantie in Amersfoort. Binnenkort laten we nog meer beelden uit deze shoot zien op ons kanaal.

Verder is team Citymarketing Amersfoort bezig met het maken van eigen videocontent. We gaan regelmatig op bezoek bij partners en maken, naast het schrijven van blogs, nu ook videomateriaal. Dit materiaal gebruiken we voor YouTube, Instagram Story’s en TikTok. Zo zijn we langs gegaan bij DierenPark Amersfoort, hebben we de ijssalons in de binnenstad bezocht en gingen we skeeleren rondom onze gezellige stad.

Met onze nieuwe collega Chanou van Kalleveen (Communication & Multimedia Design) gaan we onze kennis op het gebied van video verder uitbreiden.

 

Heb jij nog leuke ideeën of tips voor videocontent? Stuur ons dan een mail via [email protected].