WNDRWKND leverde bereik van meer dan 100.000 op

Het verrassingsweekend dat Stichting Citymarketing regio Amersfoort vorig jaar organiseerde, bereikte een groot publiek. Tijdens het WNDRWKND ontdekten 8 influencers de mooiste plekjes van onze stad. De blogartikelen, Instagram-posts, tweets en Facebook-berichten die zij deelden, leverden een totaalbereik van meer dan 100.000 op.

WNDRWKND

Op 6 en 7 oktober 2018 organiseerde Citymarketing Amersfoort het WNDRWKND: we nodigden 8 Nederlandse reis- en lifestyle-influencers uit voor een weekendje weg. Waar naartoe? Dat zagen zij pas toen de dag van tevoren het treinkaartje op de deurmat viel. Samen met allerlei Amersfoortse ondernemers namen we onze gasten aan de hand langs verborgen hotspots en onder andere het Bockbierfestival. Nog niet eerder organiseerde een Nederlandse Citymarketing-organisatie een dergelijke trip.

De influencers ontvingen per post een geheimzinnige uitnodiging.

Mysterieuze uitnodiging

Alle influencers kregen van ons een persoonlijke mysterieuze uitnodiging door de brievenbus. Nee, we zouden echt niet vertellen waar het weekend naartoe ging. Wel deelden we af en toe een hint via de website, waarop de influencers met een persoonlijke code konden inloggen. De weersvoorspelling maakte de voorpret compleet.

Om de influencers te bedanken voor hun aanwezigheid, stuurden we na afloop een kaartje.

Content meer dan 100.000 keer bekeken

Eerder al vertelden we over de positieve reacties uit de community die de influencers kregen. Nu weten we dus dat de content die uit het weekend voortvloeide, meer dan 100.000 keer bekeken is. Bekijk de hashtag #WNDRWKND om alle berichten op social media over het verrassingsweekend te zien.